Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Rzeszów bez ofert w przetargu na autobusową myjnię.

infobus
12.09.2022 15:00

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie otrzymało ponad 1,6 mln zł dotacji z NFOŚiGW na rozbudowę autobusowej myjni.

W pierwszym przetarg firma nie otrzymała żadnych ofert. MPK chce przeznaczyć na tę inwestycję 2,9 mln zł. Czekamy na powtórkę.

Z NFOŚiGW

Dofinansowanie na zakup rzeszowskiej myjni pochodzi z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego w ramach programu: Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu. Obok środków z MF EOG, MPK otrzymało także blisko 290 tys. dotacji z budżetu państwa. Koszt całkowity inwestycji to ok 2,7 mln zł.

Modernizacja myjni pozwoli na zwiększenie mocy przerobowych, a także co szczególnie ważne - na zmniejszenie ilości surowców wykorzystywanych do mycia pojazdów, przede wszystkim wody. Obok środków z MF EOG, MPK otrzyma także blisko 290 tys. dotacji z budżetu państwa. Koszt całkowity inwestycji to ok 2,7 mln zł.

Zasadniczym celem projektu będzie zwiększenie zdolności adaptacyjnych MPK Rzeszów do zmian klimatu poprzez rozbudowę istniejącego budynku myjni autobusów w oparciu o założenia GOZ. Zaplanowane działania mają przyczynić się do wtórnego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa, szczególnie wody i energii.

Projekt obejmie:

  • nowe przejście rozbudowę budynku myjni autobusów o drugie stanowisko mycia wraz z zamkniętym układem obiegu wody,
  • budowę szlamownika (o pojemności 7,5 m3), separatora związków ropopochodnych (o wydajności NG-6), zbiornika retencyjnego (o pojemności 10 m3), zbiornika wody deszczowej z dachów (o pojemności 7,5 m) wraz z niezbędnymi instalacjami wodno-kanalizacyjnymi
  • przebudowę istniejących sieci: wodociągowej, cieplnej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej.

Partnerem projektu jest norweska organizacja pozarządowa - International Development Norway, która będzie aktywnie włączona w działania edukacyjno- promocyjne. Swoim doświadczeniem, wiedzą oraz dobrymi praktykami z zakresu GOZ ze Skandynawii wesprze MPK w kampaniach podnoszących świadomość społeczeństwa na temat gospodarki w obiegu zamkniętym, a także przyczyni się do naśladowania rozwiązań przez inne podmioty.