MPK Radom tnie kryteria oceny ofert w nowym przetargu na 5 Diesli. Analiza SWZ

infobus
03.02.2024 11:00

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu po raz drugi szuka dostawcy 5 autobusów klasy MAXI, zasilanych olejem napędowym. Autobusy mają być finansowane w formie leasingu operacyjnego. O ogłoszeniu ponowionego przetargu na leasing nowych autobusów pisaliśmy w InfoBusie tutaj.

Przypomnijmy, że pierwszy przetarg MPK zakończył się unieważnieniem, mimo pozyskania dwóch ofert, z których jedna mieściła się w budżecie. Więcej na ten temat piszemy w InfoBusie tutaj. Jak zmieniło się SWZ od pierwszego postępowania? Odpowiedź poniżej.

Punkty MPK Radom

Pierwsza zmiana widoczna jest w kryteriach oceny ofert. MPK zrezygnowało z kryterium gwarancji i postawiło bardziej na cenę. Obecnie kryteria przedstawiają się następująco: cena (80%), kryteria techniczne (20%).

Przechodzimy do parametrów technicznych, gdzie MPK Radom przyzna najwięcej punktów za:

  • materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia, kratownicy, ramy, podwozia – profile ze stali odpornej na korozje, profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego  – 5 pkt,
  • materiał poszycia zewnętrznego – blachy ze stali odpornej na korozję, blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej lub aluminium, tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem szklanym nie wymagającego dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 2 pkt,
  • pojemność silnika – od 6,5 do 9,5 dm3 – 3 pkt,
  • spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 5 pkt,
  • spełnienie wymogów homologacji pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 5 pkt.

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla MPK Radom mają mieć długość do 12 m (+/- 2%) i wysokość do 3,5 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości minimum 1 200 mm. Progi wejściowe będą podświetlane listwą LED. Autobusy będą napędzane silnikiem zasilanym olejem napędowym, spełniającym wymagania normy Euro 6. Jego moc nie może być niższa niż 200 kW.

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia o ergonomicznym kształcie, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti". Materiały tapicerskie powinny cechować się dużą odpornością na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz podwyższoną odpornością na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie, podpalenie). Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia powinny być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Do dyspozycji pasażerów będą porty USB. Autobusy mają posiadać częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy. Oddzielenie od przedziału ma być przeszklone z wysokimi szybami zabudowy kabiny kierowcy. W kabinie mają być zamykane drzwi do przedziału pasażerskiego, okienko do sprzedaży biletów oraz otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem.

Z kolei tablice informacyjne zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody koloru białego. Wewnątrz pojazdu pojawi się tablica informacyjna w formie ekranu TFT LCD o przekątnej ekranu minimum 22 cale. Autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.

MAN vs Solaris?

MPK Radom od ostatniego przetargu postanowiło jeszcze bardziej postawić na cenę. I to najniższa cena zadecyduje o zwycięstwie wykonawcy. W tej sytuacji ponownie spodziewamy się radomskiego klasyka – czyli pojedynku MAN vs Solaris. Otwarcie ofert odbędzie się 23 lutego.

Na koniec podajemy link do przetargu MPK Radom: https://mpk-radom.ezamawiajacy.pl/pn/mpk-radom/demand/notice/public/119618/details