MPK Radom tnie kryteria oceny ofert w nowym przetargu na 5 Diesli. Analiza SWZ
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu po raz drugi szuka dostawcy 5 autobusów klasy MAXI, zasilanych olejem napędowym. Autobusy mają być finansowane w formie leasingu operacyjnego. O ogłoszeniu ponowionego przetargu na leasing nowych autobusów pisaliśmy w InfoBusie tutaj.
Przypomnijmy, że pierwszy przetarg MPK zakończył się unieważnieniem, mimo pozyskania dwóch ofert, z których jedna mieściła się w budżecie. Więcej na ten temat piszemy w InfoBusie tutaj. Jak zmieniło się SWZ od pierwszego postępowania? Odpowiedź poniżej.
Punkty MPK Radom
Pierwsza zmiana widoczna jest w kryteriach oceny ofert. MPK zrezygnowało z kryterium gwarancji i postawiło bardziej na cenę. Obecnie kryteria przedstawiają się następująco: cena (80%), kryteria techniczne (20%).
Przechodzimy do parametrów technicznych, gdzie MPK Radom przyzna najwięcej punktów za:
- materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia, kratownicy, ramy, podwozia – profile ze stali odpornej na korozje, profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 5 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego – blachy ze stali odpornej na korozję, blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej lub aluminium, tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem szklanym nie wymagającego dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 2 pkt,
- pojemność silnika – od 6,5 do 9,5 dm3 – 3 pkt,
- spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 5 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 5 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla MPK Radom mają mieć długość do 12 m (+/- 2%) i wysokość do 3,5 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości minimum 1 200 mm. Progi wejściowe będą podświetlane listwą LED. Autobusy będą napędzane silnikiem zasilanym olejem napędowym, spełniającym wymagania normy Euro 6. Jego moc nie może być niższa niż 200 kW.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia o ergonomicznym kształcie, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti". Materiały tapicerskie powinny cechować się dużą odpornością na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz podwyższoną odpornością na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie, podpalenie). Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia powinny być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Do dyspozycji pasażerów będą porty USB. Autobusy mają posiadać częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy. Oddzielenie od przedziału ma być przeszklone z wysokimi szybami zabudowy kabiny kierowcy. W kabinie mają być zamykane drzwi do przedziału pasażerskiego, okienko do sprzedaży biletów oraz otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem.
Z kolei tablice informacyjne zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody koloru białego. Wewnątrz pojazdu pojawi się tablica informacyjna w formie ekranu TFT LCD o przekątnej ekranu minimum 22 cale. Autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.
MAN vs Solaris?
MPK Radom od ostatniego przetargu postanowiło jeszcze bardziej postawić na cenę. I to najniższa cena zadecyduje o zwycięstwie wykonawcy. W tej sytuacji ponownie spodziewamy się radomskiego klasyka – czyli pojedynku MAN vs Solaris. Otwarcie ofert odbędzie się 23 lutego.
Na koniec podajemy link do przetargu MPK Radom: https://mpk-radom.ezamawiajacy.pl/pn/mpk-radom/demand/notice/public/119618/details