Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Opoczno ponawia przetarg na gazowe autobusy

infobus
28.06.2022 21:00

28 czerwca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Opocznie ponowiło przetarg na dostawę pięciu autobusów klasy MINI zasilanych CNG.

Przypomnijmy, że w maju firma przeprowadziła pierwsze postępowanie, ale nie dostała żadnych ofert i tym samym to zamówienie anulowane zostało. Brak ofert był dość zastanawiający, bo na rynku są przynajmniej trzy firmy – jak MMI, Dekstra czy Auto-Cuby, które powinny być zainteresowane tym zamówieniem. Mamy nadzieje, że tym razem będzie inaczej.

Z NFOŚIGW

Zamówione pojazdy byłyby to pierwsze gazowe pojazdy we flocie MPK Opoczno. Równolegle w tym roku firma zamierza ogłosić zamówienia na premierowe w tym mieście elektrobusy. To oznacza rewolucyjne zmiany! Co warto podkreślić, obie inwestycje taborowe (gazowa i elektryczna) zyskały dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Złożony przez Gminę Opoczno wniosek do II edycji programu „Zielony transport publiczny” uplasował się na 8. miejscu na 67 złożonych wniosków. Prognozowane dofinasowanie to ponad 30 mln zł to dotacja, z czego ponad 8 mln zł pożyczka. 

-„Gmina jest w tej chwili na etapie negocjacji, wkrótce będą przygotowane dokumenty przetargowe. Jak dodaje Tomasz Łuczkowski, zastępca burmistrza Opoczna realizacja projektu zrewolucjonizuje transport publiczny na terenie gminy Opoczno. Z kolei na gazowy kontrakt MPK pozyskało dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Wartość inwestycji to ponad 3,5 mln zł.

GAZOWE ZAMÓWIENIE

Opoczno w ramach gazowego zamówienia chce ponownie kupić:

  • 5 szt. autobusów klasy MINI zasilanych gazem CNG
  • kompletny system tankowania CNG oparty o cztery bezolejowe kompresory

Poszukiwane przez MPK Opoczno gazowe minibusy powinny charakteryzować się m.in. następującymi parametrami:

  • długość - 7,50-8,50 m
  • szerokość - nie więcej niż 2,49 m
  • wysokość - nie wyższy niż 3,35 m            
  • całkowita liczba pasażerów - nie mniej niż 30, gdzie liczba miejsc siedzących to minimum 14, w tym minimum 4 dostępne bezpośrednio z poziomu niskiej  podłogi + po jednym miejscu w każdym pojeździe dla wózka  inwalidzkiego
  • silnik CNG - o pojemności od 2,9 dm3 do 4,0 dm3, 4-cylindrowy rzędowy, o mocy od 90kW do 140 kW, Euro 6
  • układ zasilania CNG - zbiorniki kompozytowe zamontowane na dachu pojazdu. Zalecana pojemność co najmniej 250 l. Ich pojemność musi umożliwiać przejechanie z jednego napełnienia min. 300 km w eksploatacji liniowej w warunkach Opoczna.
  • skrzynia biegów - automatyczna, ze zintegrowanym retarderem. Minimum 6-biegowa, zalecana 8-biegowa.

Przetargowe wymagania

W drugim przetargu wymagany termin realizacji zamówienia wydłużony został do 15 m-cy od podpisania umowy.

Termin składania ofert upływa 29 lipca. Zastosowane kryteria oceny ofert są następujące:

  • Okres gwarancji na autobusy - gwarancja całopojazdowa / Waga: 20
  • Moc silnika / Waga: 20
  • Cena - Waga: 60