Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Opoczno idzie w gazowe minibusy. Potem w elektrobusy

infobus
05.04.2022 12:00

1 kwietnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Opocznie ogłosiło przetarg na dostawę pięciu autobusów klasy MINI zasilanych CNG.

Będą to pierwsze pojazdy na gaz we flocie MPK. Jeszcze w tym roku firma ogłosi także zamówienia na premierowe w tym mieście elektrobusy. To oznacza rewolucyjne zmiany!

Z NFOŚiGW

Co warto podkreślić obie inwestycje taborowe (gazowa i elektryczna) zyskały dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Złożony przez Gminę Opoczno wniosek do II edycji programu „Zielony transport publiczny” uplasował się na 8. miejscu na 67 złożonych wniosków. Prognozowane dofinasowanie to ponad 30 mln zł to dotacja, z czego ponad 8 mln zł pożyczka.

-„Gmina jest w tej chwili na etapie negocjacji, wkrótce będą przygotowane dokumenty przetargowe. Jak dodaje Tomasz Łuczkowski, zastępca burmistrza Opoczna realizacja projektu zrewolucjonizuje transport publiczny na terenie gminy Opoczno.

Do tego dochodzi aktualne zamówienie na zakup autobusów zasilanych gazem CNG oraz kompletnego systemu tankowania CNG opartego o cztery bezolejowe kompresory. Na ten MPK Opoczno już wcześniej pozyskało dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Inwestycja ta będzie kosztowała ponad 3,5 mln zł.

Zakres gazowego kontraktu to:

  • zakup pięciu busów zasilanych gazem CNG
  • kompletnego systemu tankowania CNG opartego o cztery bezolejowe kompresory
1 kwietnia MPK Opoczno ogłosiło przetarg na dostawę pierwszych w swojej flocie autobusów klasy zasilanych CNG. A to nie koniec zakupów. fot. PKM Tychy

Jakie autobusy?

Poszukiwane gazowe minibusy przez MPK Opoczno powinny charakteryzować się m.in. następującymi parametrami:

  • długość - 7,50-8,50 m
  • szerokość - nie więcej niż 2,49 m
  • wysokość - nie wyższy niż 3,35 m            
  • całkowita liczba pasażerów - nie mniej niż 30, gdzie liczba miejsc siedzących to minimum 14, w tym minimum 4 dostępne bezpośrednio z poziomu niskiej  podłogi + po jednym miejscu w każdym pojeździe dla wózka  inwalidzkiego
  • silnik CNG - o pojemności od 2,9 dm3 do 4,0 dm3, 4-cylindrowy rzędowy, o mocy od 90kW do 140 kW, Euro 6
  • układ zasilania CNG - zbiorniki kompozytowe zamontowane na dachu pojazdu. Zalecana pojemność co najmniej 250 l. Ich pojemność musi umożliwiać przejechanie z jednego napełnienia min. 300 km w eksploatacji liniowej w warunkach Opoczna.
  • skrzynia biegów - automatyczna, ze zintegrowanym retarderem. Minimum 6-biegowa, zalecana 8-biegowa.

Wymagany termin realizacji zamówienia to 12 m-cy od podpisania umowy.  Termin składania ofert wyznaczono na 4 maja. Złożone propozycje komisja przetargowa oceni według kryteriów:

  • Cena 60%
  • Okres gwarancji całopojazdowej 20%
  • Moc silnika 20%

W zakresie samych wymagań przetargowych nie mamy większych obostrzeń. Wykonawca jest przede wszystkim zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 65 000,00 zł.