MPK Lublin testuje Citaro C2
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie od 19 sierpnia przeprowadza testy demonstracyjnego Mercedesa 628.02 Citaro C2. Lubelski sprawdzian potrwa 3 tygodnie. Czy ta próba to przymiarka do zakupu nowych autobusów? Na razie to tylko plotki.
Testowany w Lublinie Mercedes został wyprodukowany w tym roku na potrzeby polskiego dealera marki- spółki EvoBus Polska. Od początku wakacji autobus zaliczył już wizyty w gdańskim Zakładzie Komunikacji Miejskiej oraz Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach. Testy w MPK Lublin są trzecim sprawdzianem dla tego egzemplarza.
Pojazd ma długość 12,135 m. Jednostka napędowa to stojący Mercedes OM936LA, który spełnia normę czystości spalin EURO6. Silnik ma pojemność 7,7 l, 220 kW mocy oraz 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz jest wyposażony w system detekcji i gaszenia pożaru. Zblokowano go z automatyczną, sześciobiegową skrzynią biegów typu ZF 6AP1200B Ecolife. Tak dobrana kompletacja napędu ma według producenta umożliwiać redukcję spalania oleju napędowego o 5% oraz o zużycie AdBlue o 40% w stosunku do silników spełniających normę EURO5 w autobusach klasy maxi.
Autobus jest klimatyzowany oraz monitorowany. Umożliwia podróż 98 pasażerom. 27 osób może liczyć na miejsce siedzące na fotelach typu CSE. 8 siedzeń jest dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Dodatkowym udogodnieniem dla pasażerów jest diodowe podświetlenie pionowych poręczy. Ponadto w środkowej części autobusu wydzielono pokaźną platformę dla wózków inwalidzkich oraz pasażerów stojących. System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G Plus z Mielca.
Na wstępie postawiliśmy pytanie czy lubelskie testy Citaro nie są przymiarką do zakupów. Na forach internetowych można znaleźć plotkę o rzekomych planach MPK pozyskania 10 autobusów w celu zastąpienia ostatnich Jelczy M11 oraz najbardziej wyeksploatowanych egzemplarzy modelu M121M. Jeżeli okazałoby się to prawdą byłoby to pewną zmianą w dotychczasowym postępowaniu przewoźnika. Przypomnijmy, że spółka do tej pory wielokrotnie podkreślała, że zakupy 100 autobusów jakich dokonało miasto w ramach projektu „Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego” w zupełności zaspokajają potrzeby taborowe MPK. Czy coś z tego wyjdzie czas pokaże. Ostatni raz przewoźnik nowe autobusy pozyskał w 2009 r. Spółka zakupiła wtedy 10 sztuk przegubowych Mercedesów Conecto G oraz 20 egzemplarzy wariancie maxi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na razie spółka inwestuje w Wi-Fi w swoich autobusach oraz trolejbusach. Do końca sierpnia w urządzenia zapewniające pasażerom dostęp do internetu ma być wyposażonych 50 pojazdów. W efekcie już 110 autobusów i trolejbusów należących do przewoźnika posiadałoby takie udogodnienie. Do końca roku MPK planuje wyposażyć wszystkie swoje pojazdy w Wi-Fi.
„