MPK Lublin odbiera Solarisy Urbino 18. Jeszcze 'trójki'
infobus
09.02.2018 14:30
MPK Lublin odbiera Solarisy Urbino 18. Jeszcze 'trójki'
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne odbiera zamówione w wakacje Solarisy Urbino 18. Do przewoźnika trafiły egzemplarze jeszcze z trzeciej generacji tego modelu. Wynika to zapewne z faktu, że spółce zależało na bardzo szybkiej dostawie nowych autobusów.
W autobusie przegubowym może podróżować maksymalnie 140 pasażerów. 39 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach typu Ster 8MU. 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wszystkie posiadają tapicerkę ze znanymi od lat motywem „Lublin. Miasto inspiracji”. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.
Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni oddzielonej od przestrzeni pasażerskiej kabina dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). Do tej pory tylko kierowcy MPK prowadzący trolejbusy mogli liczyć na taki standard. Teraz także ich koledzy z zajezdni autobusowej będą mogli liczyć na to spore udogodnienie. O bezpieczeństwo dodatkowo zadba alcolock, w który trzeba będzie dmuchnąć przed każdym odpaleniem silnika.
Czas na napęd. Urbino 18 wersji dobranej pod kątem potrzeb lubelskiego MPK są napędzane stojącymi silnikami DAF MX11. Jednostka o pojemności 10,8 l ma 371 KM mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1600 Nm. Zblokowano ją z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów Voith D864.6 Diwa.
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Sutrak. Naturalną wentylację zapewniają przesuwne okna oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz system zliczania potoków pasażerskich.
Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecka firma R&G. Urbino 18 jest wyposażony w cztery diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Pora na wnętrze- tu znajdziemy cztery tablice. Zastosowano dwie diodowe oraz także dwie LCD 38″, na których informacja liniowa jest prezentowana w formie „e-koralików”.
Piętnaście przegubowych Solarisów będzie dzierżawionych przez 10 lat przez lubelskie MPK. Całkowity koszt pozyskania autobusów w tej formie to nieco ponad 31,1 mln PLN brutto. Dzierżawa jednego Urbino 18 wyniesie więc 1 685 880 PLN netto. Jeśli dodamy do tego fakt, że lubelski przewoźnik chciał bardzo szybkiej dostawy autobusów (pierwsze 5 w 130, pozostałe w 150 dni od podpisania umowy) to cena ta staje się bardzo okazyjna. I tylko Urbino III generacji Solaris był w stanie przy obecnej „górce” zakupowej tak szybko dostarczyć do Lublina.
„