Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Lublin dodatkowo zabezpieczy trolejbusy Ursusa przed pożarem

infobus
21.11.2022 08:00

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie „dmucha na zimne” i wyposaża swoje trolejbusy marki Ursus w system wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych baterii trakcyjnych w czasie postoju na zajezdni.

Urządzenia, mające zapobiec pożarowi baterii trakcyjnych umiejscowionych na dachach trolejbusów, zostały zamontowane na 38 pojazdach, w tym 37 egzemplarzach marki Ursus oraz jednym autobusie elektrycznym Ursus E 70110.

W zajezdni

System będzie aktywny w czasie, w którym trolejbusy są wyłączone i zaparkowane na terenie zajezdni. Na razie urządzenia mające zapobiec pożarowi baterii trakcyjnych umiejscowionych na dachach trolejbusów, zostały zamontowane na 38 pojazdach. Chcemy jednak, by docelowo znalazły się na wszystkich trolejbusach i autobusach elektrycznych. Montaż systemu kosztował 200 tys. zł netto.

-„Przypomnę, że pomysł wyposażenia trolejbusów we wspomniany system, pojawił się po pożarze jednego z trolejbusów marki Ursus w listopadzie minionego roku. Wówczas zapaliła się bateria trakcyjna na dachu pojazdu. Do pożaru doszło nocą, kiedy trolejbus nie był podłączony do sieci. Lubelskie MPK oszacowało wówczas straty na pół miliona zł - powiedziała Weronika Opasiak, rzecznik prasowy MPK Lublin.

fot. ZTM Lublin

Zasadą działania systemu jest pomiar temperatury pakietów baterii trakcyjnych w pojazdach stojących na terenie zajezdni. System ma alarmować i powiadamiać dyspozytorów oraz mistrzów, natychmiast po wykryciu przekroczenia zapisanych w systemie wartości granicznych temperatur.

Uruchomione zostały cztery stanowiska – na dyspozytorni trolejbusowej, dyspozytorni autobusowej oraz u mistrzów na dwóch halach warsztatowych. Jeśli będziemy mieć do czynienia z zagrożeniem pożarowym, wówczas pojawi się sygnał dźwiękowy oraz świetlny, a na specjalnym wyświetlaczu wskazany zostanie numer taborowy pojazdu.