MPK Łomża przycina gminne linie. Brak porozumienia
Od 4 stycznia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Łomży zlikwidowało cztery linie: 4, 12, 13, 15, które obsługiwały okoliczne gminy.
To skutek niepodpisania przez gminy Łomża, Nowogród, Wizna i Zbójna porozumień międzygminnych z Miastem Łomża.
Własna komunikacja
Teraz lokalne samorządy szukają innych rozwiązań komunikacyjnego problemu. Gmina Łomża zdecydowała się już na organizację transportu we własnym zakresie, którą obsłuży PKS Nova. Jak mówi Piotr Kłys, wójt gminy Łomża - Udało nam się pozyskać dofinansowanie od wojewody podlaskiego na te przewozy z FRPA.
Przypomnijmy, że na podobny ruch zdecydowały się od Nowego Roku także inne samorządy w Polsce:
- Gmina Tarnów uruchomiła własną komunikację obsługiwaną przez prywatną firmą Michalus – o czym pisaliśmy TUTAJ
- Gmina Grudziądz uruchomiła własną komunikację obsługiwaną przez Arrivę – o czym pisaliśmy TUTAJ
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zmiana zasad
Samorząd Łomży pod koniec ubiegłego roku zaproponował gminom współpracę na innych zasadach. Gminy miały współfinansować przewozy na terenach podmiejskich, czyli płacić więcej niż do tej pory. Jak powiedział Andrzej Perkowski z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Łomży - Gminy nie wyraziły zainteresowania w pokrywaniu kosztów, jakie MPK i miasto Łomża ponosiły, w związku z tym takie decyzje. Jak dodaje wójt gminy Łomża - Nie udało nam się porozumieć, dlatego sami stajemy się organizatorem transportu.
Łomża współpracować będzie tylko z gminą Piątnica.
-„W związku z powstałymi zmianami w rozkładach jazdy, MPK prosi mieszkańców Łomży o zgłaszanie swoich uwag i sugestii co do potrzeb i oczekiwań w zakresie zwiększenia dostępności do komunikacji miejskiej w granicach administracyjnych miasta – informuje MPK Łomża.