MPK-Łódź zleci zewnętrzy serwis dla 62 autobusów Urbino 18
24 maja Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi ogłosiło przetarg na serwisowanie autobusów używanych marki Solaris Urbino 18.
Chodzi o 62 egzemplarze, którym skończyła się dzierżawa i związanym z tym serwis. Operator cały czas chce utrzymać ich kompleksową obsługę na zewnątrz i stąd też ten najnowszy przetarg.
Rocznik 2008
Przedmiotem łódzkiego zamówienia jest kompleksowe utrzymanie techniczne autobusów 62 sztuk autobusów marki Solaris Urbino 18, wyprodukowanych i włączonych do eksploatacji w 2008 r. Przez kompleksowe utrzymanie techniczne spółka rozumie: obsługi pogwarancyjne, obsługi techniczne, naprawy bieżące, akcje serwisowe zalecane przez producenta i obsługi codzienne w zakresie zaplecza technicznego.
Umowa będzie obowiązywać:
- w odniesieniu do 25 szt. autobusów marki Solaris Urbino 18 o numerach bocznych: 1874, 1875, 1876, 1877, 1878, 1879, 1880, 1881, 1882, 1883, 1884, 1885, 1886, 1887, 1888, 1889, 1890, 1891, 1892, 1893, 1894, 1895, 1896, 1897, 1898 - w okresie od dnia 1 października 2022 r. do 30 kwietnia 2023 r.
- w odniesieniu do 40 szt. (± 2 szt.) autobusów, wybranych spośród obecnie eksploatowanych 62 szt. autobusów marki Solaris Urbino 18 - od dnia 1 maja 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
Wymagane doświadczenie to przynajmniej 1 usługa polegającą na kompleksowym utrzymaniu obejmującym minimum 35 sztuk autobusów komunikacji miejskiej (w tym przegubowych) - w ramach jednej umowy / zamówienia, nieprzerwanie przez okres co najmniej 24 miesięcy. Do tego mamy wadium w wysokości 100000 PLN.
Na oferty serwisantów MPK-Łódź czeka do 23 czerwca.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Plus zakup nowych
Równolegle autobusowa flota MPK-Łódź przechodzi spore zmiany. Dzięki dotychczasowej wymianie taboru udało się już wyłączyć z eksploatacji ostatnie pojazdy z wysoką podłogą, a w ostatnich miesiącach na łódzkie ulice wyjechały 22 nowe przegubowe autobusy Solarisy, 29 autobusów Solaris Urbino mild hybrid oraz 17 elektrycznych Volvo.
Spółka w najbliższym czasie chciałaby jeszcze pozyskać 52 autobusy przegubowe. W ramach ogłoszonego przetargu na dziesięcioletni wynajem pojazdów wraz z ich serwisowaniem zgłosiły się trzy konsorcja:
- EvoBus Polska z Pekao Leasing – 193 933 466,30 zł
- Solaris Bus & Coach z Millenium Leasing – 231 676 543,73 zł
- MAN Truck & Bus Polska z PKO Leasing – 224 584 704,93 zł
Oferty zostaną teraz dokładnie sprawdzone. Oprócz ceny punktowane będą także m.in. wyposażenie pojazdów w moduły mild hybrid, czyli wsparcie silnika spalinowego przez elektryczny w sytuacjach największego poboru paliwa
Zgodnie z warunkami zamówienia w nowych pojazdach znajdą się m.in.: elektroniczny system informacji pasażerskiej (tablice informacyjne, urządzenia głośnomówiące), autokomputer, cyfrowy system rejestracji obrazu, system automatycznego zliczania pasażerów, automat do sprzedaży biletów w pojazdach, system informacji wizualnej oraz klimatyzacja. Autobusy mają mieć możliwość przewozu minimum 135 pasażerów, w tym 38 na miejscach siedzących.