Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK-Łódź zleca kolejne linie na zewnątrz. Oszczędności?

infobus
29.04.2020 10:00

MPK Łódź chce zapewnić obsługę linii Z41 (zadanie 1) i 60A, 60B, 60C, 60D (zadanie 2).

Przypomnijmy, że od 15 marca autobusy firmy BP Tour zLublina obsługują pierwszy, pełen pakiet linii, jakie MPK-Łódź zleciło na zewnątrz.Obok tras 43A i 43B (przejętych przez prywatną spółkę 1 marca) to linie Z 45i Z 46, które wożą pasażerów do Zgierza i Ozorkowa. Wszystkie łódzkie pojazdy BP Tour są przegubowe, wyposażone wbiletomaty i system informacji pasażerskiej. Ich malowanie podobne do tego,które znamy z autobusów MPK-Łódź. Umowa z firmą BP Tour została podpisana natrzy lata. Jak ma być teraz?

Pięć linii

W przypadku pierwszej z wymienionych linii, MPK szuka przewoźnika na dwa lata, w przypadku drugiej – na trzy lata. Świadczenie usług ma się rozpocząć nie później niż w terminie 90 dni od dnia zawarcia umowy.

Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych z podziałem na dwa zadania – dotyczące wymienionych linii.

Jak zastrzega zamawiając – kierujący pojazdami nie mogą być pracownikami MPK.

Liniowy zakres

W ramach zadania 1, MPK przewiduje średniomiesięczną pracę przewozową w liczbie 41,3 tys. km +/- 5%. Przewoźnik musi dysponować w dni powszednie pięcioma autobusami przegubowymi, a w soboty i niedziele – czterema przegubowcami.

Z kolei w ramach zadania 2 – praca przewozowa w ciągu miesiąca wyniesie 56,3 tys. km +/- 5%. W tym przypadku wykonawca będzie musiał dysponować w dni powszednie siedmioma autobusami jednoczłonowymi i dwoma autobusami przegubowymi, w soboty będą to dwa autobusy mini, trzy autobusy jednoczłonowe i jeden autobus przegubowy, a w niedzielę – trzy autobusy mini i dwa autobusy jednoczłonowe.

Wymogi dotyczące taboru

Obsługiwany przez wykonawcę tabor ma być niskowejściowy, przegubowy (18m +/-0,5 m długości), jednoczłonowy (12m +/-0,5 m długości) lub mini (8m +/- 0,5 m długości), co najmniej trzydrzwiowy (dotyczy autobusów przegubowych i jednoczłonowych) lub co najmniej dwudrzwiowy (dotyczy autobusów mini). MPK uznaje za autobus niskowejściowy, pojazd bez stopni pośrednich, tj. stopni (schodów) w co najmniej jednych drzwiach autobusu. Pojemność pasażerska ma być nie mniejsza niż: 130 osób – w autobusach przegubowych, 85 osób w autobusach jednoczłonowych i 36 osób w autobusach mini. Autobusy nie mogą być starsze niż 12 lat w całym okresie obowiązywania umowy. Wszystkie pojazdy mają być o jednakowych barwach i z jednakowym schematem malowania lub oklejenia. Zamawiający preferuje barwy i schemat malowania tożsamy lub podobny z przyjętym w Lokalnym Transporcie Zbiorowym w Łodzi.

Autobusy mają być wyposażone m.in. w:

  • kasowniki biletów papierowych – KRG-6 KM (producent R&G) lub równoważne,

  • biletomat – jedna sztuka na pojazd,

  • tablice informacyjne,

  • klimatyzację przestrzeni pasażerskiej (jest to kryterium oceny ofert),

  • system informacji głosowej do automatycznego prezentowania komunikatów.

MPK wymaga, aby pracownicy przewoźnika – kierujący autobusami – przestrzegali wszystkich zasad dotyczących kierowania pojazdami, zgodnie z obowiązującym powszechnie prawem o ruchu drogowym, o wykonywaniu transportu drogowego, publicznego transportu zbiorowego, zawartych w ustawach i zarządzeniach, a także wynikających z realizacji umowy. Wymagana jest znajomość przez kierowców języka polskiego w stopniu co najmniej komunikatywnym.

Warunki przetargu

Zamawiający czeka na oferty od przewoźników do dnia 2 czerwca. Do kryteriów oceny ofert należą: cena (95%) i wyposażenie pojazdów w klimatyzację (5%).