Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Łódź z kolejnymi Isuzu Novociti Life. Opcjonalne autobusy

infobus
18.06.2020 15:00

Rozpoczęła się dostawa kolejnych 18 autobusów Isuzu dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi. Do końca tego tygodnia będzie przewoźnik będzie miał dziewięć Novociti Life. Pozostałe dotrą do końca miesiąca.

Opcjonalne Isuzu
MPK Łódź nie musiało ogłaszać nowego przetargu na zakup autobusów, ponieważ skorzystało prawa opcji, które po raz pierwszy zastosowało w postępowaniu na zakup małych autobusów w 2018 r. Umożliwia to domówienie taboru, co znacznie skraca czas oczekiwania na nowe autobusy.

Takie same 24 niskopodłogowe pojazdy, wyposażone w klimatyzację, kursują po Łodzi od lutego 2019 r. i sprawdziły się na liniach o mniejszych potokach pasażerskich (58, 66, 84, Z3, 71, 77, 90). Po dostawie kolejnych „mini” autobusy Isuzu Novociti Life będą też kursować na liniach: 51, 54, 85.

Zgodnie z umową firma Busimport PL Sp. z o. o. miała sześć miesięcy na dostawę autobusów, a przeważnie oczekiwanie na nowy tabor wynosi ok. 36 tygodni.

Opcja domówienia pozwoliła też obniżyć koszty zakupu, bo nowe autobusy są tylko o 2% droższe niż pojazdy zakupione w 2018 r. Natomiast obecne ceny autobusów na rynku kształtują się na znacznie wyższym poziomie. Koszt zakupu kolejnych autobusów Isuzu Novociti Life to 12,3 mln zł brutto. Poprzednia umowa z firmą Busimport PL Sp. z o. o. na zakup 24 pojazdów opiewała na 20,2 mln zł brutto.

Isuzu dla Łodzi- pogromca Jelcza Vero
Jaki jest więc następca Jelczy Vero na łódzkich ulicach? Isuzu Novociti Life to autobus, które charakterują jego rozmiary. Pojazd ma nadwozie długie na 7,86 m, szerokie na 2,435 m i wysokie na niespełna 2,9 m (jeżeli pominiemy klimatyzację). W wersji łódzkiej jeden Isuzu umożliwia podróż maksymalnie 63 pasażerom, w tym 23 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mamy dostępnych osiem stałych foteli oraz dwa rozkładane, czyli straponteny. Jak na autobus tej wielkości to wynik nad wyraz zadowalający. Dostęp na pokład jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Drugie drzwi są odskokowo-przesuwne.

Czas na napęd. Isuzu są napędzane silnikami Iveco Tector 5. To jednostki o pojemności skokowej 4,5 l, mocy 137 kW i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełniają one normę czystości spalin Euro 6. Silniki są zblokowane ze skrzyniami biegów firmy Allison. To najprawdopodobniej automatyczne sześciobiegowe przekładnie typu 2100. O wyniki spalania łódzkich Isuzu można więc być spokojnym.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery przesuwne okna. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Odpowiada za nią najprawdopodobniej agregat firmy Sutrak. Jest także monitoring oraz biletomat grodziskiej firmy Mera-Systemy.

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. Autobusy są wyposażone w trzy zewnętrzne diodowe wyświetlacze. W środku znajdujemy trzy typy tablic. Za kabiną kierowcy zamontowany LED typu ETL416120. Na środku autobusu, przy drugich drzwiach widzimy stelaż z dwoma LCD ETM23. Natomiast wcześniej, bo po prawej stronie zamontowano ETM38, czyli nic innego jak „e-korale”. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.