MPK Łódź modernizuje bazę na Limanowskiego [WIZUALIZACJE]
Łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne modernizujeswoją zajezdnię przy ul. Limanowskiego. Na “pierwszy ogień” poszła nowa halaserwisowa. Ponad 830 kolumn o łącznej długości 3,7 km zostanie wbitych w ziemięw ciągu dwóch tygodni. To początek wielkiej modernizacji jednej z dwóch autobusowychzajezdni miejskiego przewoźnika.
Dotychczasowe hale przeglądowo – naprawcze oraz budynek biurowyzostaną wyburzone. Za budowę nowych obiektów odpowiedzialne będzie konsorcjum firmALSTAL Grupa Budowlana i AGB Budownictwo. Podczas modernizacji zajezdnia przylimanowskiego Limanowskiego będzie cały czas funkcjonować. Codziennie będzie zniej wyjeżdżać na trasy 180 autobusów. Przypomnijmy, że umowę z wykonawcąpodpisano 30 maja. Wartość umowy to 73,7 mln zł (całkowity koszt inwestycjiokoło 80 mln zł brutto).
Prace budowlne mają być prowadzone przez 24 miesiące i przebiegaćw następujących etapach:
- Wyburzenie małej hali przeglądowej.
- Rozpoczęcie budowy wiaty dla autobusów elektrycznych, która docelowo ma stanowić osłonę dla około 80 pojazdów.
- Oddanie do użytku nowej hali serwisowej.
- Wyburzenie starej hali przeglądowo – naprawczej.
- Wykonanie portierni od strony ul. Limanowskiego.
- Budowa stacji paliw.
- Budowa siedziby Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych oraz wiaty dla 28 busów ZPON
- Rozbiórka obecnej stacji paliw.
Rozpoczęcie budowy nowej hali serwisowej, w której będzie 25stanowisk do obsługi autobusów i myjnia. Budynek będzie mieścił również stacjękontroli pojazdów i część administracyjną. Powstaną w nim warsztaty,magazyny, dyspozytornia, pomieszczeniadla kierowców oczekujących na pracę, stołówka, szatnie oraz biura. Budynekbędzie miał dwie kondygnacje, a jego powierzchnia użytkowa to ok. 7 500 m kw.
Obecnie firma ALSTAL (wykonawca prac) wzmacnia podłoże gruntowepod fundamenty poprzez kolumny piaskowo – żwirowe i żwirowo – betonowe (długość 3,3 m – 9,8 m).Równocześnie ALSTAL buduje w pobliżu zbiornik retencyjny. Pomimo tych praczajezdnia cały czas funkcjonuje, ponieważ wcześniej stworzono nowe miejsca parkingowe dlaautobusów tuż przy ul. Limanowskiego (w miejscu dawnego biurowca i parkingudla samochodów osobowych).
W zajezdni postępują również prace rozbiórkowe. Dotychczasowybudynek biurowy z charakterystycznym wykuszem został już zburzony. Obecnie trwarozbiórka jednej z hal serwisowych, zwanej halą Volvo. Zdemontowane zostały wniej elementy instalacji oraz wyposażenia i prowadzona jest rozbiórka dachu. Wnajbliższym czasie rozpocznie się demontaż elewacji oraz konstrukcji stalowejbudynku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„