MPK-Łódź ma umowę z EvoBus i Pekao na 52 autobusy
26 lipca konsorcjum EvoBus Polska i Pekao Leasing podpisało umowę z MPK-Łódź na dostawę 52. autobusów w formie długoletniej dzierżawy.
Zamówione pojazdy wyjadą na ulice Łodzi w marcu 2023 r. i będą to modele Mercedes-Benz Conecto G. Zawarty kontrakt obejmuje także serwis autobusów, który zajmie się autoryzowany partner OMNIplus: firma EWT Automotive Polska Sp. z o.o. z oddziałem w Strykowie. Dodajmy, że równolegle w Łodzi toczy się przetarg na zakup pierwszych autobusów elektrycznych klasy MEGA.
Kontrakt roku 2022
Łódzkie zamówienie to największy autobusowy kontrakt w tym roku na polskim rynku. O ten kontrakt starał się także Solaris i MAN, ale ostatecznie oferta konsorcjum EvoBus Polska i Pekao Leasing wybrana została jako najkorzystniejsza. Dzierżawione pojazdy - Mercedes-Benz Conecto G - spełniają wszystkie najważniejsze wymagania współczesnego transportu pasażerskiego w obszarach miejskich. Wyposażone są w czworo dwuskrzydłowych drzwi. Niska podłoga sięgająca od pierwszego do ostatniego rzędu foteli zapewnia podróżującym wysoki komfort przemieszczania się i szybki przepływ potoków pasażerskich. Mała średnica zawracania pozwala na bezpieczne manewry autobusami nawet w wąskich uliczkach.
Do tego przednie i tylne człony pojazdów są połączone za pomocą opracowanego przez Mercedes-Benz unikalnego systemem zabezpieczenia przeciwzgięciowego (ATC). Ta innowacyjna technologia gwarantuje wysoką stabilność i imponującą zwrotność autobusów, co powoduje, że nawet na biegu wstecznym manewrowanie jest niezwykle wygodne. Ponadto, dzięki niezależnemu zawieszeniu kół przedniej osi Conecto G są zwrotne i komfortowe.
Ich pojemność pasażerska to 135 miejsc, w tym 39 miejsc siedzących plus przestrzeń z miejscami dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej, miejscem dla osoby podróżującej na wózku inwalidzkim oraz miejscem dla wózka dziecięcego.
Z asystentem skrętu
Autobusy są napędzane niskoemisyjnymi silnikami Mercedes-Benz OM 457 LA Euro 6 o mocy 265 kW. Pojazdy są w pełni klimatyzowane oraz wyposażone w filtry antybakteryjne minimalizujące ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów w autobusie.
Zarówno dla Daimler Buses jak i dla zamawiającego bezpieczeństwo podróżujących oraz innych uczestników w ruchu miejskim jest największym priorytetem. Dlatego też autobusy wyposażone będą w system awaryjnego hamowania (inteligentne wspomaganie hamowania), który wykrywa zagrożenie ewentualnej kolizji, zmniejsza prędkość pojazdu bądź hamuje do zatrzymania, zmniejszając bądź zapobiegając skutkom ewentualnej kolizji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dodatkowo zamontowany zostanie system monitorowania martwego pola prawej strony pojazdu – sygnalizujący ewentualną kolizję z przeszkodami stałymi lub ruchomymi podczas jazdy i skrętu w prawo. Pod względem wyposażenia autobusy optymalnie wpisują się w nurt aktualnych i przyszłych trendów w komunikacji miejskiej.
Łódzkie inwestycje
Wydzierżawione Conecto będą to kolejne nowe autobusy, które trafią wkrótce do floty MPK-Łódź. Do tej pory udało się już wyłączyć z eksploatacji ostatnie pojazdy z wysoką podłogą.
Tylko w ostatnich miesiącach na łódzkich ulicach pojawiły się nowe 22 przegubowe Solarisy, 29 autobusów Solaris Urbino mild hybrid oraz 17 elektrycznych Volvo.
Dodajmy, że równolegle w Łodzi toczy się przetarg na zakup pierwszych autobusów elektrycznych klasy MEGA.