Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK-Łódź ma umowę z EvoBus i Pekao na 52 autobusy

infobus
26.07.2022 13:24

26 lipca konsorcjum EvoBus Polska i Pekao Leasing podpisało umowę z MPK-Łódź na dostawę 52. autobusów w formie długoletniej dzierżawy.

Zamówione pojazdy wyjadą na ulice Łodzi w marcu 2023 r.  i będą to modele Mercedes-Benz Conecto G. Zawarty kontrakt obejmuje także serwis autobusów, który zajmie się autoryzowany partner OMNIplus: firma EWT Automotive Polska Sp. z o.o. z oddziałem w Strykowie. Dodajmy, że równolegle w Łodzi toczy się przetarg na zakup pierwszych autobusów elektrycznych klasy MEGA.

Kontrakt roku 2022

Łódzkie zamówienie to największy autobusowy kontrakt w tym roku na polskim rynku. O ten kontrakt starał się także Solaris i MAN, ale ostatecznie oferta konsorcjum EvoBus Polska i Pekao Leasing wybrana została jako najkorzystniejsza. Dzierżawione pojazdy - Mercedes-Benz Conecto G - spełniają wszystkie najważniejsze wymagania współczesnego transportu pasażerskiego w obszarach miejskich. Wyposażone są w czworo dwuskrzydłowych drzwi. Niska podłoga sięgająca od pierwszego do ostatniego rzędu foteli zapewnia podróżującym wysoki komfort przemieszczania się i szybki przepływ potoków pasażerskich. Mała średnica zawracania pozwala na bezpieczne manewry autobusami nawet w wąskich uliczkach.

Do tego przednie i tylne człony pojazdów są połączone za pomocą opracowanego przez Mercedes-Benz unikalnego systemem zabezpieczenia przeciwzgięciowego (ATC). Ta innowacyjna technologia gwarantuje wysoką stabilność i imponującą zwrotność autobusów, co powoduje, że nawet na biegu wstecznym manewrowanie jest niezwykle wygodne. Ponadto, dzięki niezależnemu zawieszeniu kół przedniej osi Conecto G są zwrotne i komfortowe.

Ich pojemność pasażerska to 135 miejsc, w tym 39 miejsc siedzących plus przestrzeń z miejscami dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej, miejscem dla osoby podróżującej na wózku inwalidzkim oraz miejscem dla wózka dziecięcego.

fot. MPK-Łódź

Z asystentem skrętu

Autobusy są napędzane niskoemisyjnymi silnikami Mercedes-Benz OM 457 LA Euro 6 o mocy 265 kW. Pojazdy są w pełni klimatyzowane oraz wyposażone w filtry antybakteryjne minimalizujące ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów w autobusie.

Zarówno dla Daimler Buses jak i dla zamawiającego bezpieczeństwo podróżujących oraz innych uczestników w ruchu miejskim jest największym priorytetem. Dlatego też autobusy wyposażone będą w system awaryjnego hamowania (inteligentne wspomaganie hamowania), który wykrywa zagrożenie ewentualnej kolizji, zmniejsza prędkość pojazdu bądź hamuje do zatrzymania, zmniejszając bądź zapobiegając skutkom ewentualnej kolizji.

Dodatkowo zamontowany zostanie system monitorowania martwego pola prawej strony pojazdu – sygnalizujący ewentualną kolizję z przeszkodami stałymi lub ruchomymi podczas jazdy i skrętu w prawo. Pod względem wyposażenia autobusy optymalnie wpisują się w nurt aktualnych i przyszłych trendów w komunikacji miejskiej.

Łódzkie inwestycje

Wydzierżawione Conecto będą to kolejne nowe autobusy, które trafią wkrótce do floty MPK-Łódź. Do tej pory udało się już wyłączyć z eksploatacji ostatnie pojazdy z wysoką podłogą.

Tylko w ostatnich miesiącach na łódzkich ulicach pojawiły się nowe 22 przegubowe Solarisy, 29 autobusów Solaris Urbino mild hybrid oraz 17 elektrycznych Volvo.

Dodajmy, że równolegle w Łodzi toczy się przetarg na zakup pierwszych autobusów elektrycznych klasy MEGA.