Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Kraśnik woli elektrobusy o pojemności MAXI niż MIDI. Analiza SWZ

infobus
25.12.2022 17:06

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Kraśniku jest w trakcie poszukiwania dostawcy czterech autobusów elektrycznych oraz infrastruktury ładowania.

Dostawy elektryków będą odbywać się partiami, przy czym wszystkie elektrobusy mają przyjechać do miasta najpóźniej w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Na temat tego przetargu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Co ponadto przygotowało MPK dla producentów? Przyglądamy się bliżej zapisom SWZ.

Kryteria oceny ofert

Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierować następującymi kryteriami: ceną (60%), oceną techniczno-eksploatacyjną (35%), okresem gwarancji (5%). Oceniając kryteria techniczne, MPK przyzna najwięcej punktów za następujące rozwiązania:

  • liczba miejsc siedzących - 28 i więcej - 12 pkt,
  • materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu/kratownicy, ramy/podwozia lub innego rozwiązania konstrukcyjnego - profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL - kataforezy) –5 pkt,
  • zaoferowanie autobusu, w którym cały magazyn energii został zabudowany na dachu - 5 pkt,
  • układ drzwi 2-2-2 - 7 pkt,
  • zaoferowanie autobusu wyposażonego w napęd z silnikiem centralnym – 6 pkt.

Specyfikacja techniczna

Zamawiane autobusy mają mieć długość od 8,0 do 12 m, a ich wysokość nie może przekroczyć 3,4 m.  MPK preferuje, aby dostarczane elektryki były niskopodłogowe. Wysokość od podłoża do wejścia do autobusu ma wynosić max. 340 mm. Autobusy nie mogą posiadać stopni wejściowych we wszystkich drzwiach oraz stopni poprzecznych na całej długości autobusu. Zamawiający dopuszcza jednak autobusy niskowejściowe przy zachowaniu podłogi bez stopni poprzecznych między pierwszymi a drugimi drzwiami. MPK wymaga, aby autobusy były napędzane silnikiem centralnym lub silnikami elektrycznymi umiejscowionymi w osi napędowej, o mocy minimum 140 kW. Pojemność nominalna baterii to minimum 380 kWh. Ich ładowanie ma odbywać się przez złącze plug-in.

Czas na przestrzeń pasażerską, gdzie pasażerowie usiądą na fotelach typu miejskiego tapicerowanych z tapicerką dostosowaną do pracy w warunkach komunikacji miejskiej lub całych z tworzywa przeznaczonego dla komunikacji miejskiej. W miejscach uzgodnionych z zamawiającym pojawią się 4 gniazda USB. Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego (opcjonalnie typu zamkniętego), wyposażona w okienko do sprzedaży biletów i w blat do przyjmowania gotówki.

System informacji pasażerskiej zostanie przełożony z istniejących autobusów będących na wyposażeniu MPK. Dostosowanie dostarczanych autobusów do wymogów SIP odbędzie się przy podpisaniu umowy z dostawcą autobusów.

Oczekiwania zamawiającego

MPK Kraśnik dopuszcza elektrobusy MIDI lub MAXI, przy czym preferuje pojazdy o większej pojemności, o czym świadczą kryteria oceny ofert. Na niewielki bonus mogą liczyć producenci, którzy w swoich pojazdach stosują KTL, a więc MAN i Mercedes. To oczywiście niczego nie przesądza, ale daje pewną wskazówkę. Czy w/w producenci wykorzystają swoją szansę? Przekonamy się podczas otwarcia ofert, które zaplanowano na dzień 2 stycznia.