MPK Kraśnik ponawia przetarg na cztery elektrobusy i chce więcej ofert
9 lutego Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Kraśniku ogłosiło po raz drugi przetarg na dostawę czterech autobusów o napędzie elektrycznym wraz z infrastrukturą do ładowania pojazdów.
Przypomnijmy - 27 stycznia MPK podjęło decyzję o unieważnieniu pierwszego postępowania. Przewoźnik otrzymał jedną ofertę – od MAN Truck & Bus Polska, która mocno przekroczyła przygotowany budżet. Teraz spółka dokonała szybkich zmian w SWZ i ogłosiła powtórkę.
Za rok
Zgodnie z pierwotnym planem, dostawy elektryków dla Kraśnika mają odbywać się partiami z terminem zakończenia kontraktu w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Dodajmy, że ten kontrakt ma dofinansowanie z I edycji programu „Zielony Transport Publiczny”.
Zamawiane autobusy przez MPK Kraśnik mają mieć długość od 8,0 do 12 m, a ich wysokość nie może przekroczyć 3,4 m. MPK preferuje, aby dostarczane elektryki były niskopodłogowe. Wysokość od podłoża do wejścia do autobusu ma wynosić max. 340 mm. Autobusy nie mogą posiadać stopni wejściowych we wszystkich drzwiach oraz stopni poprzecznych na całej długości autobusu. Zamawiający dopuszcza jednak autobusy niskowejściowe przy zachowaniu podłogi bez stopni poprzecznych między pierwszymi a drugimi drzwiami. MPK wymaga, aby autobusy były napędzane silnikiem centralnym lub silnikami elektrycznymi umiejscowionymi w osi napędowej, o mocy minimum 140 kW. Pojemność nominalna baterii to minimum 380 kWh. Ich ładowanie ma odbywać się przez złącze plug-in.
Czas na przestrzeń pasażerską, gdzie pasażerowie usiądą na fotelach typu miejskiego tapicerowanych z tapicerką dostosowaną do pracy w warunkach komunikacji miejskiej lub całych z tworzywa przeznaczonego dla komunikacji miejskiej. W miejscach uzgodnionych z zamawiającym pojawią się 4 gniazda USB.
Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego (opcjonalnie typu zamkniętego), wyposażona w okienko do sprzedaży biletów i w blat do przyjmowania gotówki.
System informacji pasażerskiej zostanie przełożony z istniejących autobusów będących na wyposażeniu MPK. Dostosowanie dostarczanych autobusów do wymogów SIP odbędzie się przy podpisaniu umowy z dostawcą autobusów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Za pierwszym razem
24 stycznia swoją ofertę w Kraśniku złożyła tylko jedna firma. Spółka MAN Truck & Bus Polska zaproponowała sumę 10.355.862,00 PLN brutto / 8.419.400 PLN netto, co przekłada się na jednostkowy koszt Lion`s City 10E na poziomie 2.104.850 PLN netto.
Z kolei budżet Kraśnika to 7.202.880,00 PLN brutto, czyli mieliśmy duże przekroczenie budżetu - o ponad 3,1 mln zł brutto. Dlatego decyzja o unieważnienie wcale nie dziwiła. teraz firma liczy na więcej i ofert, które oceni według dwóch kryteriów:
- Ocena techniczno – eksploatacyjna autobusów / Waga: 40 punktów
- Cena - Waga: 60 punktów
Czy będzie taniej? Zobaczymy. O szczegółach mówi Maksym Bratko, dyrektor MPK Kraśnik do spraw eksploatacji i rozwoju:
-„Wpłynęła jedna oferta, niemniej jednak była to oferta za droga, przekroczyła kwotę przewidzianą na to zadanie. W związku z powyższym przetarg ten został unieważniony. Ogłosiliśmy ponowny przetarg na to zadanie. Delikatnie zmieniliśmy kryteria. Liczymy, że to pozwoli na pozyskanie większej liczby ofert, a co za tym idzie korzystniejszej ceny.