MPK Kraków z kolejnym Conecto G
Dziś, 27 lutego zadebiutował najnowszy nabytek krakowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. To dwuletni Mercedes Conecto G. To już trzeci autobus tego typu we flocie krakowskiego przewoźnika.
Zakup autobusu był możliwy dzięki przeprowadzenie pod koniec ubiegłego roku przetargu. MPK otrzymało w nim jedną ofertę. Pochodziła ona od EvoBus Polska. Firma zaproponowała spółce Mercedesa Conecto G z 2018 r. w cenie 1 167 000 PLN netto. Dodatkowo polski dystrybutor „gwiazd” udzielił na niego rocznej gwarancji całopojazdowej.
Nowym krakowskim Conecto G może podróżować 140 pasażerów. 39 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 15 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.
Idziemy na tył Mercedesa. A tam mamy standard. Autobus posiada stojący silnik OM970. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Skoro nowa odsłona Conecto, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów.
Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). Warto w tym miejscu podkreślić i pochwalić, że to już kolejny testowy Mercedes z takim udogodnieniem, którego EvoBus Polska udostępnia na próby krajowym przewoźnikom.
Krakowski standard
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewnia osiem okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobus wyposażono w monitoring. Nie zabrakło oczywiście biletomatu. To automat typu BM06 firmy Mera-Systemy z Grodziska Mazowieckiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecki R&G Plus. Nowy Conecto G MPK jest wyposażony w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. A wnętrze? Tutaj znajdziemy dwa typy tablic LCD. Zastosowano urządzenie ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami oraz przed trzecimi mamy monitory typu ETM-38, na których informacja liniowa jest prezentowana w formie „e-koralików”. Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.
Cztery Conecto w MPK
To już czwarty autobus z rodziny Conecto, który zasilił flotę krakowskiego MPK. Wcześniej spółka nabyła od EvoBusa trzy inne pojazdy. To dwa przegubowce oraz jedna „dwunastka”
„