MPK Kraków wybiera minibus od EvoBus. Premiera Sprintera 75 w Polsce
6 lipca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie dokonało wybory najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup jednego autobusu klasy MINI.
Małopolski przewoźnik celował w pojazd fabrycznie nowy, ale dopuszczał także konstrukcję używaną, jednak nie starszą niż cztery lata. I taka właśnie ofertę dostał od EvoBus Polska, który w ten sposób – po wyjściu Daimler Buses z produkcji minibusów – pozbędzie się swojego demonstracyjnego pojazdu z 2020 roku. To jedyny w Polsce egzemplarz Mercedes-Benz Sprinter 75, który niebawem będzie jeździł w Krakowie. Pewnie jako telebus. Dostawa ma nastąpić w ciągu 14 dni od podpisania umowy.
JEDNA OFERTA
MPK Kraków poszukiwało niskopodłogowego autobusu klasy MINI, fabrycznie nowego lub używanego, lecz nie starszego niż z roku produkcji 2018. Spółka od razu określiła kwotę, jaką może wydać na miejskiego minibusa, czyli 516.000 PLN brutto. Konkretnie!
Na takie warunki jako jedyna odpowiedziała firma EvoBus Polska, która 9 czerwca zaproponowała minibus w cenie 489.540 PLN brutto / 398.000 PLN netto. To demonstracyjny model Mercedes-Benz Sprinter 75 City, czyli krakowska firma zyska wyjątkowy w naszym kraju autobus. Takiego nie ma jeszcze nikt! Przewoźnik skorzystał z tej propozycji i 6 lipca ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty.
MINIBUS OF THE YEAR 2019
Przypomnijmy, że model 75 zdobył tytuł „Minibus of the Year 2019” Zdaniem jury, w oparciu o nową generację Sprintera został stworzony pojazd, który dysponując ponadprzeciętną ofertą przestrzenną i licznymi technicznymi nowinkami. Dziennikarze podkreślali przede wszystkim, że producentowi udało się stworzyć miejsce dla maks. 38 pasażerów wykorzystując przy tym dostępną przestrzeń w sposób możliwie najbardziej ekonomiczny. Poprzez zastosowanie nowej osi tylnej o dużej wytrzymałości na obciążenie ponownie wyraźnie zwiększona została ekonomiczność pojazdu. Uznanie zdobyło także wyjątkowe wzornictwo pojazdu, które w pełni spełnia wszelkie wysokie wymagania transportu miejskiego i podmiejskiego. Zalicza się do tego przede wszystkim znacznie wyższą panoramiczną przednią szybę, która nie tylko zapewnia pasażerom wspaniały widok z przodu, lecz równocześnie także pozostawia dyskretne miejsce na wyświetlanie celu podróży. Wyjątkowe w tej kategorii pojazdów są duże szyby boczne, nadające nowoczesny wygląd i zapewniające wrażenie otwartości.
Również pod względem technicznym nowy Sprinter City 75 przekonał członków branżowego jury zarówno montowanym seryjnie dodatkowym hamulcem o mocy hamowania 350 Nm, jak również licznymi systemami wspomagania kierowcy, które sprawiają, że ten minibus jest najbardziej bezpiecznym pojazdem w swojej kategorii. Zaliczają się tutaj należący do wyposażenia standardowego elektroniczny program stabilizacji ESP, asystent bocznego wiatru oraz aktywny asystent hamowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
KRAKOWSKIE ZAKUPY
Dodajmy, że zakup minibusa to kolejne wzmocnienie taboru przez MPK Kraków. Oprócz 10 niskowejściowych autobusów MAN Lion`s Intercity, które przyjadą w tym roku do małopolskiego miasta, firma:
- podpisała umowę na zakup dostawę 20 sztuk autobusów elektrycznych;
- podpisała umowę na zakup 1 używanego autobusu elektrycznego;
- otworzyła oferty w przetargu na 22 elektrobusy
Przypomnijmy, że zakup 20 e-busów będzie dofinansowany ze środków I edycji Zielonego Transportu Publicznego, a kolejne 22 elektryki (plus opcja) z unijnego RPO. Tym samym flota bezemisyjnych autobusów w Krakowie wzrośnie do przynajmniej poziomu 122 autobusów eklektycznych, które planowo zaczną kursować po małopolskim mieście w 2023 roku.