MPK Kraków testuje hybrydowego „Lwa”
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie przez dwa tygodnie,od dziś do 15 grudnia będzie testować autobus MAN Lion?s City Hybrid.
Autobus zaczął dziś wozić pasażerów. Skierowano go do obsługi linii nr 124 z osiedla Podwawelskiego do Wieczystej.Największą zaletą pojazdu jest jego hybrydowy napęd, który łączy silnikspalinowy spełniający normę EURO6 i silnik elektryczny. W autobusie zastosowanotakże superkondensator do magazynowania energii odzyskiwanej podczas hamowania.Dzięki temu zużywa on do 30% mniej oleju napędowego w porównaniu doautobusów z tradycyjnym napędem. To przekłada się na redukcję emisjidwutlenku węgla nawet do 26 ton w okresie rocznej eksploatacji.
Pasażerowie w Krakowie na pewnodocenią też fakt, że podczas ruszania z przystanku autobus praktycznie niewytwarza hałasu i nie emituje spalin. Przełącza się bowiem wtedy w tryb pracy?zero emission?. Z kolei dzięki automatycznymi systemowi?start-stop? silnik pozostaje wyłączony przez okres do 40 proc. czasueksploatacji.
Wautobusie zastosowano segmentowe ściany boczne. Wieloczęściowa konstrukcjapaneli ścian bocznych oznacza, że w przypadku uszkodzenia nie trzeba wymieniaćposzycia całej ściany. Możliwa jest bowiem szybka wymiana pojedynczegouszkodzonego segmentu.
Testowanyautobus ma 12 metrów długości i może jednorazowo przewieźć 76 osób, w tym 28 namiejscach siedzących.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wartopamiętać, że MPK SA już od prawie roku eksploatuje przegubowy autobushybrydowy. Krakowski przewoźnik planuje także wkrótce ogłosić przetarg na zakup12 kolejnych przegubowych autobusów hybrydowych w ramach projektu unijnego.
„