MPK Kraków przetestuje … Urbino 12 electric. Z większą baterią i asystentami kierowcy
Na ulicach Krakowa przez dwa najbliższe tygodnie będzie testowany 12-metrowy autobus elektryczny – Solaris Urbino 12.
Testy tego pojazdu rozpoczęły się 29 marca na linii nr 169 (Zajezdnia Wola Duchacka – Górka Narodowa). Można zadać sobie pytanie, po co MPK testuje elektrobus , który ma w swojej flocie i to w liczbie 19 sztuk? Odpowiedź jest taka: To najnowsza wersja Urbino 12 electric z większa baterią oraz systemami wspierającymi pracę kierowcy. Jego możliwości operacyjne będą sprawdzane do 16 kwietnia.
Nowe demo
Testowy egzemplarz, który trafił do Krakowa został wyprodukowany w styczniu tego roku. Testowany Urbino 12 electric jest
-„Mamy przyjemność dostarczać autobusy miejskie dla MPK Kraków właściwie od początków funkcjonowania firmy Solaris, już ponad 20 lat. Teraz przewoźnik może przetestować nowo wyprodukowany Urbino 12 electric, bogato wyposażony w funkcjonalności, które z jednej strony wspierają pracę kierowcy, a jednocześnie – wpływają na komfort jazdy pasażerów. Serdecznie zachęcam mieszkańców Krakowa do korzystania z naszego pojazdu, który będzie wykorzystywany na liniach 169,124 i 424”, powiedział Krzysztof Musiał, Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowo-Wschodniego.
Urbino 12 electric wyposażony jest w baterie Solaris High Energy, o łącznej pojemności ponad 500 kWh. Ładowanie pojazdu może odbywać się zarówno poprzez złącze plug-in, jak i z użyciem pantografu. W autobusie wykorzystano nowoczesne oświetlenie LED oraz wydajną klimatyzację.
System akustyczny AVAS imituje dźwięk silnika spalinowego przy niskich prędkościach, informując o nadjeżdżającym pojeździe.
Kierowca realizuje swoje zadania przewozowe w wygodnej kabinie typu zamkniętego, z wysokimi szybami. W autobusie zamontowany został również system MobilEye Shield+, który ostrzega prowadzącego, gdy w tzw. „martwych polach” widzenia pojawi się rowerzysta, pieszy lub motocyklista.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1100 egzemplarzy
Model Urbino 12 electric został dotychczas sprzedany w liczbie 1100 egzemplarzy, skonfigurowanych zgodnie z wymaganiami przewoźników w 107 europejskich miastach.
We flocie MPK Kraków dostępnych jest już ponad 70 bateryjnych Solarisów o długościach 8,9, 12 i 18 metrów. Teraz przewoźnik ma możliwość wypróbowania najnowszej wersji modelu – testowy egzemplarz został wyprodukowany w styczniu tego roku.