Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Kraków ponawia przetarg na MINI autobusy. Z silnikami diesla

infobus
19.12.2022 09:03

19 grudnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie ogłosiło po raz drugi – tym razem jako osobne zadanie – przetarg na dostawę w formie leasingu czterech minibusów o długości do 8 metrów.

W poprzednim zamówieniu – łączonym z czterema autobusami klasy MIDI – przewoźnik nie doczekał się żądnej MII oferty i stąd powtórka. Wszystkie pojazd kupowane z własne portfela przewoźnika mają mieć silniki diesla.

bez ofert

Brak ofert w części MINI jest o tyle zastawiające, że takie pojazdy ma w swojej ofercie Karsan - model Jest. Małopolski przewoźnik posiada już takie pojazdy, zakupione w 2020 roku, i spełniały one też wymogi obecnego przetargu.

Być może Karsan już uporał się z kwestią polskiego przedstawicielstwa i tym razem położy już ofertę. Zobaczymy.

Przedmiot zamówienie obejmuje dostawę 4 sztuk autobusów MINI wraz z wyposażeniem elektronicznym (dedykowanymi urządzeniami i systemami), wyposażeniem dodatkowym w związku z udzielaną autoryzacją.

Na oferty MPK czeka do 17 stycznia, a następnie oceni złożone propozycje według dwóch kryteriów;

  • Kryterium jakości / Waga: 35
  • Cena - Waga: 65

Gotowe pojazdy mają pojawić się w Krakowie 20 23, a dokładniej to 9 m-cy od podpisania umowy.

W zakresie doświadczenia mamy wymóg wykonania w okresie ostatnich 3 lat dostaw fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej w liczbie co najmniej 2 sztuk

fot. MPK Kraków

Krakowskie minibusy

Przypomnijmy, że krakowskie minibusy mają mieć długość w przedziale 5,8 do 8,0 m, zaś ich wysokość nie może być wyższa niż 3,3 m. Autobusy powinny przewieźć minimum 20 pasażerów.

Pojazdy mają posiadać niską podłogę na całej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Zamawiający dopuszcza jeden stopień poprzeczny w podłodze za drzwiami w środkowej części oraz drugi stopień poprzeczny w tylnej części autobusu, nie ograniczając możliwości zabudowy podestów, na których zamontowane są siedzenia.

Wymiana pasażerów odbywać się będzie poprzez minimum dwoje drzwi lub jedne podwójne. Pojazdy mają być napędzane silnikiem wysokoprężnym o mocy w przedziale 120 -185 KM, spełniającym normę emisji spalin Euro 6.