MPK Kraków na 107 autobusach nie kończy. Plany to 2x więcej!
Do tej pory Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wKrakowie zakontraktowało lub jest w trakcie procedur zakupowych, które mająposkutkować dostawami 107 nowych autobusów miejskich. Ale to nie koniec. Do2019 roku spółka chce wymienić łącznie ponad 300 autobusów.
Plan rozłożony jest na kilka waz realizacji. Jak donosikrakowskie wydanie Gazety Wyborczej do 2017 roku ma zostać wymienionych kolejne81 autobusów. Będzie to możliwe m.in. dzięki ogłoszeniu jeszcze w tym rokuprzetargu na 77 pojazdów klasy mega spełniających normę Euro 6.
Założenie jest takie, że do 2019 roku spośród ok. 500wykorzystywanych przez krakowskie MPK autobusów miało co najmniej silnik zgodnyz normą Euro 5. Natomiast w przypadku, jeżeli miasto zwiększyłoby zamówienia nausługi przewozowe, wykorzystywana byłaby dodatkowo niewielka część pojazdów zEuro 4.
By sprostać temuwyzwaniu, do tego momentu miejski przewoźnik musi zamówić jeszcze ok. 100autobusów. Niezależnie od tego padły deklaracje, że do 2020 roku flotę MPK zasili25 kolejnych elektrobusów. W sumie miałoby to poskutkować dostawami ponad 300nowych pojazdów w ciągu czterech lat.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co na razie kupuje MPK Kraków?
- 60 egzemplarz Nowego Urbino 12 za 58,3 mln zł netto. Pojazdy jużniedługo zaczną docierać do Krakowa.
- Cztery elektrobusy Solaris Urbino 8,9LE za mln 6,24 zł netto. Autobusy z tegozamówienia są na etapie produkcji.
- 12 Solarisów Urbino 18 Hybrid z napędem równoległym za 25,2 mln zł netto. Również etap produkcji.
- 20 elektrobusów (w tym trzy klasy mega)
- 15 autobusów klasy midi
„