MPK Kraków kupi pierwsze w Polsce autobusy MAN Lion`s Intercity LE
24 stycznia firma Krak TransRem – spółka zależna MPK Kraków – dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty w ponowionym przetargu na leasing 10 szt. niskowejściowych autobusów podmiejskich klasy MAXI.
Jak się okazuje warto było powtórzyć to postępowanie.
PIERWSZE PODEJŚCIE
Przypomnijmy, że w pierwszym podejściu Krak TransRem nie otrzymał żadnej propozycji od autobusowych producentów, co było sporym zaskoczeniem. Naszym zdaniem wynikało to ze zbyt krótkiego terminu dostawy i trochę skomplikowanych wymagań, co razem spowodowało, że zarówno Iveco, jak i Solaris, Volvo czy Scania nie podeszły do tego zamówienia. Tak jak się spodziewaliśmy – w październiku ogłoszono szybką powtórkę, zawierającą następujące założenia techniczne:
- Długość pojazdu: 11,8 – 13,5 m,
- Szerokość pojazdu: 2,55 m,
- Wysokość maksymalna pojazdu: 3,35 m,
- Liczba miejsc siedzących: minimum 40 pełnowymiarowych miejsc,
- Minimum jedno stanowisko na wózek inwalidzki lub dziecięcy,
- Układ drzwi: 2-2-0 lub 1-2-0 rozmieszczone po prawej stronie ściany nadwozia,
- Efektywna szerokość drzwi dwuskrzydłowych: minimum 1200 mm, szerokość drzwi jednoskrzydłowych: minimum 800 mm,
- Norma emisji spalin: minimum EURO 6.
DWIE OFERTY
Przy takich wymaganiach technicznych i długości umowy leasingowej określonej na 96 miesięcy, 14 grudnia Krak TransRem otrzymał dwie oferty przy budżecie 19.223.744,49 PLN brutto. Udział w postępowaniu wzięli:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Solaris Bus & Coach (lider konsorcjum) + PEKAO LEASING z ceną za autobusy Solaris Urbino 12 LE na poziomie 13.551.082,00 zł netto / 16.667.830,86 zł brutto, co daje kwotę za jeden pojazd na poziomie 1.355.108 PLN netto z leasingiem;
- MAN Truck & Bus Polska (lider konsorcjum) + PKO Leasing z ceną za najprawdopodobniej autobusy MAN Lion`s Intercity LE na poziomie 13.264.176,40 zł netto/ 16.314.936,97 zł brutto, co daje kwotę za jeden pojazd na poziomie 1.326.417 PLN netto z leasingiem.
Cytując naszego Czytelnika: -„Mamy tu małe zaskoczenie, gdyż Mercedes nie wziął udziału w przetargu, a który – podobnie jak Solaris – był pewniakiem. Nie pozostaje nic innego, jak poczekać na oceny ofert. Jest duża szansa, że wygrana MAN-a oznacza wejścia “lwa” do Krakowa z zupełnie nowym modelem.”
Dokładnie tak się stało. Krak TransRem kierując się niezmiennie tylko dwoma kryteriami: techniką – waga: 30%, ceną – waga: 70%, 24 stycznia dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty. Ofercie Solarisa komisja przetargowa przyznała 79,02 pkt, natomiast MAN-owi – 87,5 pkt. Tym samym „lew” został niespodziewanym zwycięzcą krakowskiego zamówienia – jednego z pierwszym w naszym kraju w zakresie podmiejskich, niskowejściowych konstrukcji. To oznacza, że późną wiosną (6 miesięcy od daty zawarcia umowy) do stolicy Małopolski przyjadą pierwsze w Polsce niskowejściowe pojazdy MAN Lion`s Intercity LE 43C o długości 13 m.
Zobaczcie MAN Lion`s Intercity LE na filmie: