MPK Kraków cały czas na autobusowych zakupach. Jeden minibus
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie nie zwalnia taborowego tempa. 10 maja spółka uruchomiła przetarg na zakup jednego autobusu klasy MINI.
Przewoźnik celuje w pojazd fabrycznie nowy, ale dopuszcza też konstrukcję używaną, jednak nie starszą niż cztery lata. Natomiast musi być to autobus o niskim przebiegu podłogi. Przypomnijmy, że wczoraj spółka otworzyła oferty w przetargu na dostawę 20 elektrobusów .
Krakowskie MINI
Małopolski przewoźnik poszukuje niskopodłogowego autobusu mini komunikacji miejskiej, fabrycznie nowego lub używanego, lecz nie starszego niż z roku produkcji 2018. Zamawiający od razu zaznacza, że odrzuci ofertę, w której udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej nie przekracza 50%. MPK Kraków określił również, ile może wydać na minibusa. To kwota 420 000.00 PLN netto. Konkretnie!
Na oferty firma czeka do 7 czerwca.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty komisja przetargowa będzie kierować się dwoma kryteriami:
- Kryterium techniczne / Waga: 35 gdzie ocena nastąpi za: okres gwarancji całopojazdowej, liczby miejsc dostępnych z niskiej podłogi, liczby biegów skrzyni biegów (bez R), rekuperacja, masa własna autobusu, bezpieczeństwo.
- Cena - Waga: 65
Od razu warto uprzedzić, że jego dostawa musi błyskawiczna. Pojazd ma się pojawić w ciągu 14 dni.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kolejne zamówienie
Zakup minibusa to kolejne wzmocnienie taboru przez MPK Kraków. Oprócz 10 niskowejściowych autobusów MAN Lion`s Intercity, które przyjadą w tym roku do małopolskiego miasta, firma właśnie otworzyła oferty w przetargu ogłoszonym na dostawę 20 sztuk autobusów elektrycznych.
Jak przekazał w środę rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk, na zamówienie składa się siedem pojazdów przegubowych i 13 standardowych o długości 12 metrów. Oferty na oba typy autobusów przedstawiły firmy: Volvo, Solaris oraz Irizar. Z kolei Autosan jest zainteresowany dostarczeniem wyłącznie pojazdów standardowych.
-"Wszystkie oferty będą teraz dokładnie sprawdzane, a o wyborze najlepszej oferty będzie decydować nie tylko cena i parametry techniczne, ale także termin dostawy" - zaznaczył Gancarczyk. Jak wyjaśnił, producenci, którzy zadeklarowali termin wcześniejszy niż 12 miesięcy, otrzymają dodatkowe punkty.
Wszystkie zamówione autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie wyposażony w trzy sposoby ładowania: przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne.
Przewoźnik zamierza skierować nowe bezemisyjne autobusy na trasy w rejonie Alei Trzech Wieszczów, a więc tam, gdzie najczęściej dochodzi do przekroczenia dopuszczalnych norm zanieczyszczenia powietrza.
Zakup 20 autobusów będzie dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Umowa przyznająca MPK w Krakowie dotację w wysokości 41,7 mln zł została podpisana w grudniu ub.r.
"Dzięki temu koszty związane z realizacją tego przedsięwzięcia w prawie 80 proc. będą pochodzić z bezzwrotnej dotacji" - wskazał rzecznik krakowskiego MPK i przypomniał, że po dostawie 20 elektryków flota autobusów bezemisyjnych w Krakowie wzrośnie do 99 pojazdów.