Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Kraków cały czas na autobusowych zakupach. Jeden minibus

infobus
11.05.2022 19:00

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie nie zwalnia taborowego tempa. 10 maja spółka uruchomiła przetarg na zakup jednego autobusu klasy MINI.

Przewoźnik celuje w pojazd fabrycznie nowy, ale dopuszcza też konstrukcję używaną, jednak nie starszą niż cztery lata. Natomiast musi być to autobus o niskim przebiegu podłogi. Przypomnijmy, że wczoraj spółka otworzyła oferty w przetargu na dostawę 20 elektrobusów .

Krakowskie MINI

Małopolski przewoźnik poszukuje niskopodłogowego autobusu mini komunikacji miejskiej, fabrycznie nowego lub używanego, lecz nie starszego niż z roku produkcji 2018. Zamawiający od razu zaznacza, że odrzuci ofertę, w której udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej nie przekracza 50%. MPK Kraków określił również, ile może wydać na minibusa. To kwota 420 000.00 PLN netto. Konkretnie!

Na oferty firma czeka do 7 czerwca.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty komisja przetargowa będzie kierować się dwoma kryteriami:

  • Kryterium techniczne / Waga: 35 gdzie ocena nastąpi za: okres gwarancji całopojazdowej, liczby miejsc dostępnych z niskiej podłogi, liczby biegów skrzyni biegów (bez R), rekuperacja, masa własna autobusu, bezpieczeństwo.
  • Cena - Waga: 65

Od razu warto uprzedzić, że jego dostawa musi błyskawiczna. Pojazd ma się pojawić w ciągu 14 dni.

fot. MPK Kraków

Kolejne zamówienie

Zakup minibusa to kolejne wzmocnienie taboru przez MPK Kraków. Oprócz 10 niskowejściowych autobusów MAN Lion`s Intercity, które przyjadą w tym roku do małopolskiego miasta, firma właśnie otworzyła oferty w przetargu ogłoszonym na dostawę 20 sztuk autobusów elektrycznych.

Jak przekazał w środę rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk, na zamówienie składa się siedem pojazdów przegubowych i 13 standardowych o długości 12 metrów. Oferty na oba typy autobusów przedstawiły firmy: Volvo, Solaris oraz Irizar. Z kolei Autosan jest zainteresowany dostarczeniem wyłącznie pojazdów standardowych.

-"Wszystkie oferty będą teraz dokładnie sprawdzane, a o wyborze najlepszej oferty będzie decydować nie tylko cena i parametry techniczne, ale także termin dostawy" - zaznaczył Gancarczyk. Jak wyjaśnił, producenci, którzy zadeklarowali termin wcześniejszy niż 12 miesięcy, otrzymają dodatkowe punkty.

Wszystkie zamówione autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie wyposażony w trzy sposoby ładowania: przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne.

Przewoźnik zamierza skierować nowe bezemisyjne autobusy na trasy w rejonie Alei Trzech Wieszczów, a więc tam, gdzie najczęściej dochodzi do przekroczenia dopuszczalnych norm zanieczyszczenia powietrza.

Zakup 20 autobusów będzie dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Umowa przyznająca MPK w Krakowie dotację w wysokości 41,7 mln zł została podpisana w grudniu ub.r.

"Dzięki temu koszty związane z realizacją tego przedsięwzięcia w prawie 80 proc. będą pochodzić z bezzwrotnej dotacji" - wskazał rzecznik krakowskiego MPK i przypomniał, że po dostawie 20 elektryków flota autobusów bezemisyjnych w Krakowie wzrośnie do 99 pojazdów.