MPK Kielce i nowe autobusy
Do końca tego rokuMiejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Kielcach chce kupić 21 nowychautobusów. Wszystko po to, aby nie przekroczyć wymaganej przez miastomaksymalnej średniej wieku taboru. A ta wynosi dziewięć lat.
Jeszcze nie wiadomo najakie pojazdy chce postawić przewoźnik. WymaganiaMPK ograniczają się do trzech kwestii. To przede wszystkim cena, trzy parydrzwi (co może sugerować chęć zakupów pojazdów klasy maxi) oraz systeminformacji pasażerskiej zgodny z wymaganiami kieleckiego zarządcy komunikacji.Koszt pozyskania jednego pojazdu przewoźnik oszacował na około milion złotych,co tylko dalej może potwierdzać, że celuje w autobusy dwunastometrowe.
O tym, dlaczego MPKdecyduje się na kolejne zakupy opowiedziała w radiu FAMA prezes spółki-Elżbieta Śreniawska.
„Nie płacimy kar zastare autobusy, ponieważ tabor mamy nawet poniżej wymaganych zapisów w SIWZ. Poprostu wymieniamy, bo żeby cały czas utrzymywać odpowiednią średnią wieku tocały czas wymieniamy i cały czas inwestujemy.”
Decyzja spółki o nowych, dosyć sporych zakupach na rok przed planowanym przetargiem na obsługę większości kieleckichlinii autobusowych może budzić pewne zaskoczenie w pewnym sensie. MPK przecież nie ma żadnejgwarancji, że zdobędzie kontrakt. Z drugiej jednak strony obowiązująca umowa obliguje przewoźnika do regularnych zakupów. A więc przy okazji słów kilka o planowanym za rok postępowaniu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Operator, którego w przyszłym roku chce wybrać kielecki ZTM przez osiem lat, począwszy od 2018 r. będzie realizował przewozy wrocznym wymiarze ok. 10,3 mln wzkm rocznie. Przez cały okres obowiązywaniakontraktu szacuje się, że wykonana zostanie praca eksploatacyjna na poziomieok. 82,4 mln wzkm.
„