MPK Inowrocław testuje elektryczny minibus. Od Autometu
Przez najbliższy tydzień, na ulicach Inowrocławia będzie jeździł testowy autobus miejski klasy MINI - Automet MiniCity Electric.
Jest to kolejny pojazd o napędzie elektrycznym, jaki trafił do Miejskiego Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Inowrocławiu na testy.
Przez tydzień
Z uwagi na krótki czas drogowego sprawdzianu, pojazd nie został wyposażony w systemy biletowe MPK. Przewoźnik zachęca do dzielenia się uwagami na temat pojazdu na firmowym profilu FB.
Przypomnijmy. że Automet MiniCity Electric, zadebiutował w 2017 r. na targach Busworld w Kortrijk. Prace nad tym autobusem rozpoczęły się ponad dwa lata wcześniej i były odpowiedzią na potrzebę rynku i zapytania klientów. Pojazd zbudowano z elementów podwozia Mercedes-Benz Sprinter, a konstrukcja nadwozia została w całości opracowana i wykonana przez Automet, co dało firmie możliwość lepszego zagospodarowania i dopasowania jego wnętrza do wymagań poszczególnych operatorów.
Do jego produkcji nadwozia użyto profili ze stali nierdzewnej 1.4003, natomiast poszycie ścian bocznych i dachu wykonano z blachy aluminiowej i laminatów, które są klejone do konstrukcji nadwozia. Autobus może przewozić 22 pasażerów w tym 10-16 siedzących i 6-12 stojących, w zależności od opcji wyposażenia. Jednostką napędową tego autobus jest silnik elektryczny o mocy 80 lub 200 kW i baterie litowo-jonowe o pojemności 78 lub 140 kWh, co pozwoli na uzyskanie zasięgu przejazdu w granicach 160-300 kmw zależności od pojemności zamontowanej baterii, topografii terenu i używania przez kierowcę rekuperacji.
Autobus jest wyposażony w ładowarkę wewnętrzną, co nie wymaga dodatkowych działań związanych z organizacją i budową specjalnej infrastruktury do ładowania Aby naładować baterie w autobusie wymagany jest tylko dostęp go gniazda 400V, 32A i przewód do ładowania który jest dostarczany wraz z autobusem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bez gwiazdy
Jak zauważą wnikliwi obserwatorzy, konstrukcja pojazdu mimo, że wywodzi się z konstrukcji Mercedes Sprinter nie ma trójramiennego znaku Mercedesa na przednim grillu, która wciąż zdobi część spalinowych autobusów Autometu. To efekt licznych zmian konstrukcyjnych wprowadzonych w tym pojeździe, co z kolei spowodowało konieczność zrezygnowania z „gwiazdy”.
Natomiast w zamian, mamy niskopodłogowa przestrzeń w przedniej części modelu Automet MiniCity Electric, co zdecydowanie ułatwia wejście na jego pokład. Przed drugą osią mamy stopnie, które umożliwiają wejście na tylną platformę. Wejście przez odkładane drzwi dwuskrzydłowe na przestrzeń niskiej podłogi obejmuje także odkładaną manualnie rampę wjazdową umożliwiającą wprowadzanie wózków inwalidzkich i dziecięcych. Dzięki temu pasażerowie z łatwością mogą wejść na pokład pojazdu, zwłaszcza osoby starsze i niepełnosprawne, i od razu zająć miejsce dostępne z poziomu niskiej podłogi.
Generalnie autobus elektryczny klasy MINI, są przeznaczone do przewozu mniejszych grup pasażerskich w małych i średnich miastach dbających o ekologię lub też w strefach bezemisyjnego transportu. Autobusy w zależności od wymagań klienta mogą być wyposażone w klimatyzację, tablice elektroniczne, kasowniki, monitoring itp.