MPK Gniezno prostuje informację WITD Poznań
30 listopada 2017 r. wielkopolscy inspektorzy poinformowali, żekontrola autobusów MPK Gniezno wykazała dwie nieprawidłowości. Przewoźnik niezgadza się z tym i wystosował sprostowanie.
Zdaniem WITD –„Kontrola autobusów komunikacji miejskiej wykazaładwie nieprawidłowości. W jednym pojeździe stwierdzono podłączenie emulatoraAdBlue. Drugi autobus nie miał badań technicznych.
Do kontroli doszło 28 listopada. Pierwszy autobus, pomimoobowiązku, nie został całkowicie wyposażony w system oczyszczania spalin,bowiem zdemontowano w nim pompę od AdBlue. System ten ma na celu rozłożenieszkodliwych dla środowiska tlenków azotu. W zamian tego systemu zostałazamontowana specjalna instalacja elektryczna emitująca dla komputera silnika komunikato prawidłowości działania systemu oczyszczania spalin. Inspektorzy dokonalianalizy zadymienia spalin, a wynik potwierdził, że autobus przekroczyłhomologowaną dopuszczalną wartość zadymienia. Za powyższe nieprawidłowościnałożono mandat karny na osobę zarządzającą transportem przedsiębiorstwa orazzatrzymano dowód rejestracyjny autobusu. W drugim kontrolowanym autobusiestwierdzono brak wymaganego wpisu w dowodzie rejestracyjnym o przeprowadzeniubadania technicznego autobusu. W tym przypadku również zatrzymano dowódrejestracyjny.”
Zdaniem MPK Gniezno
W odniesieniu do artykułu WITD o kontroli, gnieźnieńska spółka postanowiła ustosunkować się do tej sprawy. W jej komunikacie czytamy:
–„28listopada br. ITD dokonała kontroli dwóch eksploatowanych przez MPK autobusówmarki Solaris. W jednym z kontrolowanych autobusów inspektorzy stwierdzilizdemontowaną pompę AdBlue. Pompa ta wcześniej uległa awarii a nowa pompa byłajuż zamówiona w serwisie. Dostawa nowej pompy nastąpiła tego samego dnia tj. 28listopada i została niezwłocznie zamontowana w pojeździe. Podczas kontrolistwierdzono przekroczenie wartości emisji o 10% ale jedynie w stosunku dorestrykcyjnej wartości homologacyjnej EURO 5; jednakże wartość ta była i takznacznie niższa niż dopuszczalna przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym (31,3% dopuszczalnej normy), tym samym niższa także od emisji większości autobusówinnych przewoźników na terenie Miasta Gniezna. Nie istniało żadne ryzyko emisjispalin powyżej dopuszczalnych prawem norm stąd autobus był dopuszczony doruchu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Drugi z kontrolowanych autobusów był w pełni sprawny,wymagane badanie techniczne zostało w nim wykonane w określonym przepisamiterminie. Inspektorzy zatrzymali w tym pojeździe dowód rejestracyjny wyłączniez powodu wyczerpania miejsca na wpisy o pozytywnym badaniu technicznym. Autobusposiadał aktualne badania techniczne, a zaświadczenie o wykonanym badaniu zwynikiem pozytywnym było załączone do dowodu rejestracyjnego.”
Jak podkreśla MPK Gniezno, spółka nie boryka się obecnie z żadnymiproblemami technicznymi, realizuje zaplanowane kursy, a sprawność technicznataboru jest na właściwym poziomie. I tak trzymać!
„