Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Gniezno prostuje informację WITD Poznań

infobus
04.12.2017 15:00

30 listopada 2017 r. wielkopolscy inspektorzy poinformowali, żekontrola autobusów MPK Gniezno wykazała dwie nieprawidłowości. Przewoźnik niezgadza się z tym i wystosował sprostowanie.

Zdaniem WITD –„Kontrola autobusów komunikacji miejskiej wykazaładwie nieprawidłowości. W jednym pojeździe stwierdzono podłączenie emulatoraAdBlue. Drugi autobus nie miał badań technicznych.

Do kontroli doszło 28 listopada. Pierwszy autobus, pomimoobowiązku, nie został całkowicie wyposażony w system oczyszczania spalin,bowiem zdemontowano w nim pompę od AdBlue. System ten ma na celu rozłożenieszkodliwych dla środowiska tlenków azotu. W zamian tego systemu zostałazamontowana specjalna instalacja elektryczna emitująca dla komputera silnika komunikato prawidłowości działania systemu oczyszczania spalin. Inspektorzy dokonalianalizy zadymienia spalin, a wynik potwierdził, że autobus przekroczyłhomologowaną dopuszczalną wartość zadymienia. Za powyższe nieprawidłowościnałożono mandat karny na osobę zarządzającą transportem przedsiębiorstwa orazzatrzymano dowód rejestracyjny autobusu. W drugim kontrolowanym autobusiestwierdzono brak wymaganego wpisu w dowodzie rejestracyjnym o przeprowadzeniubadania technicznego autobusu. W tym przypadku również zatrzymano dowódrejestracyjny.”

Zdaniem MPK Gniezno

W odniesieniu do artykułu WITD o kontroli, gnieźnieńska spółka postanowiła ustosunkować się do tej sprawy. W jej komunikacie czytamy:

„28listopada br. ITD dokonała kontroli dwóch eksploatowanych przez MPK autobusówmarki Solaris. W jednym z kontrolowanych autobusów inspektorzy stwierdzilizdemontowaną pompę AdBlue. Pompa ta wcześniej uległa awarii a nowa pompa byłajuż zamówiona w serwisie. Dostawa nowej pompy nastąpiła tego samego dnia tj. 28listopada i została niezwłocznie zamontowana w pojeździe. Podczas kontrolistwierdzono przekroczenie wartości emisji o 10% ale jedynie w stosunku dorestrykcyjnej wartości homologacyjnej EURO 5; jednakże wartość ta była i takznacznie niższa niż dopuszczalna przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym (31,3% dopuszczalnej normy), tym samym niższa także od emisji większości autobusówinnych przewoźników na terenie Miasta Gniezna. Nie istniało żadne ryzyko emisjispalin powyżej dopuszczalnych prawem norm stąd autobus był dopuszczony doruchu.

Drugi z kontrolowanych autobusów był w pełni sprawny,wymagane badanie techniczne zostało w nim wykonane w określonym przepisamiterminie. Inspektorzy zatrzymali w tym pojeździe dowód rejestracyjny wyłączniez powodu wyczerpania miejsca na wpisy o pozytywnym badaniu technicznym. Autobusposiadał aktualne badania techniczne, a zaświadczenie o wykonanym badaniu zwynikiem pozytywnym było załączone do dowodu rejestracyjnego.”

Jak podkreśla MPK Gniezno, spółka nie boryka się obecnie z żadnymiproblemami technicznymi, realizuje zaplanowane kursy, a sprawność technicznataboru jest na właściwym poziomie. I tak trzymać!