MPK Częstochowa wybiera MIDI elektryki od Autosana. Debiut Sancity 10LFE
12 stycznia Miejskie Przedsiębiorstwo w Częstochowie poinformowało o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup 4 nowych autobusów elektrycznych klasy MIDI wraz z infrastrukturą ładowania.
Zgodnie z oczekiwaniami do śląskiego miasta przyjadą kolejne elektrobusy z logo bociana. Termin dostawy autobusów wynosi 365 dni od podpisania umowy.
Jedna oferta
MPK Częstochowa pozyskało dofinansowanie na zakup czterech elektrobusów w ramach (RIT) Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020. Według miasta autobusy będą wyposażone zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zapewnienia pasażerom komfortu jazdy, a także dostosowane do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
-"Cieszę się, że oprócz dużej unijnej dotacji dla MPK na trwającą obecnie przebudowę linii tramwajowej oraz nowe tramwaje, jeszcze w obecnym rozdaniu udało się zdobyć kolejne europejskie środki na rozwój niskoemisyjnego transportu w naszym mieście" - powiedział po przyznaniu dotacji prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.
7 grudnia MPK otworzyło oferty w swoim drugim elektrycznym postepowaniu postępowaniu. Propozycję złożył tylko Autosan, który zaoferował po raz pierwszy w historii 10-metrowe modele Sancity 10LFE w łącznej cenie 12.924.102 PLN brutto / 10.507.400 PLN netto, co daje jednostkową cenę (z ładowarkami) tego modelu na poziomie 2.626.850 PLN netto. Do tego sanocki producent zadeklarował zużycie energii na poziomie 1,02 kWh/km i zasięg 250 km.
Z kolei budżet zamawiający na realizację tego zamówienia wyniósł 11.169.288,00 PLN brutto, czyli mieliśmy tutaj przekroczenie o 1.754.814 PLN brutto. Zamawiający zgodził się na takie warunki i 13 stycznia oficjalnie dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty. Czekamy na podpisanie umowy!
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dodajmy, że Autosan był także jedynym oferentem w przetargu MPK na siedmioletni najem 15 fabrycznie nowych 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania (8 ładowarek). W zamówieniu z budżetem określonym na 36 mln zł brutto producent zaproponował cenę 48,8 mln zł brutto. Stosowną umowę podpisano we wrześniu, a cały komplet elektryków z logo bociana już jeździ po ulicach miasta.
Częstochowskie midibusy
Oferowane autobusy mają być fabrycznie nowe o długości nadwozia od 8,5 m do 10,5 m i wysokości maksymalne 3,4 m. Jednostką napędową ma być silnik lub silniki elektryczne o sumarycznej mocy co najmniej 160 KW. Autobusy mają być wyposażone w magazyn energii o pojemności minimum 350 KWh. Ładowanie magazynu energii musi odbywać się dwojako, a mianowicie ładowaniem o mocy do 120 KW zapewniającej pełne naładowanie magazynu energii jednego podłączonego do ładowarki autobusu w czasie nie większym niż 3 godziny oraz ładowaniem o mocy do 60 KW zapewniającej pełne naładowanie magazynu energii dwóch podłączonych jednocześnie do ładowarki autobusów w czasie nie większym niż 6 godzin. Powyższe oznacza, że ładowanie odbywać się będzie za pomocą zewnętrznych ładowarek w systemie Plug-in.
Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje drzwi w układzie 1-2-2 lub 2-2-2. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się gniazda USB oraz klimatyzacja. Pasażerowie pojadą na siedzeniach o typu miejskiego o ergonomicznym kształcie, odpornych na „graffiti”, łatwych do utrzymania w czystości. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia mają być „miękkie”, w wykonaniu łatwo wymienialnym. Miejsce pracy kierowcy to przeszklona kabina kierowcy typu zamkniętego lub półzamkniętego, zabezpieczona przed zjawiskiem oślepiania kierowcy.
System informacji pasażerskiej to tablice elektroniczne zewnętrzne „diodowe” wysokiej jaskrawości w kolorze bursztynowo – pomarańczowym, wyposażone w układ ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od warunków natężenia oświetlenia zewnętrznego. Do tego, wewnątrz znajdzie się tablica LCD, zamontowana na szybie bocznej, wyświetlająca numer linii, kierunek docelowy, pełny przebieg trasy z zaznaczeniem aktualnego przystanku, aktualny czas i datę oraz inne informacje zdefiniowane przez zamawiającego.