Mosina z ofertą EvoBus na jeden autokar
22 kwietnia Zakładu Usług Komunalnych w Mosinie otworzył ofertę na zakup jednego autokaru, który ma realizować gminne zadania transportowe.
Wielkopolska spółka radyklanie chce odnowić swój autobusowy tabor i po dwóch hybrydach (od Solarisa) zamawia kolejne pojazdy.
OD MIEJSKICH PO TURYSTYCZNE
W lutym wielkopolska firma podpisała umowę na dostawę dwóch niskopodłogowych autobusów marki Solaris Bus & Coach o napędzie hybrydowym. Dostawa planowana jest na III kw. bieżącego roku, a nowe autobusy będą obsługiwać gminne linie regularne. O tym przetargu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
W lutym ZUK zamówił również mikrobus Volkswagen Crafter przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Pojazd będzie obsługiwał dowozy szkolne dzieci niepełnosprawne. Dostawca to Volkswagen Rzepecki Mroczkowski
Także w lutym Zakład rozstrzygnął przetarg na zakup miejskiego autobusu, 40-osobowego, gdzie najkorzystniejszą ofertę złożyła Magdalena Okuń z Pruszkowa z ceną 464.940,00 PLN brutto. O to zamówienie ubiegała się także spółka Truck Export-Import Wynajem z Warszawy, czyli Mercus z ceną 548.457,00 PLN brutto.
Jedna oferta
Z kolei w marcu ruszyło postępowanie na dostawę w formie leasingu operacyjnego autokaru min. 51 osobowego. Dodajmy, że równolegle ZUK testował przez dwa tygodnie (dowożąc dzieci do i ze szkół na terenie gminy) najnowszy nowy Mercedes Tourismo, wypożyczony od firmy EvoBus Polska. Wydaje nam się, że firma celowała właśnie w ten pojazd.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zaczynamy od budżetu. ZUK chciał przeznaczyć na ten zakup 1.212.224,29 PLN brutto.
Z kolei jedyna złożona oferta – od EvoBus Polska z PEKAO LEASING – opiewa na 1.302.955,15 PLN brutto
Przekroczenie nie wydaje się duże – na „inflacyjnym poziomie” – także spodziewamy się dołożenia i wyboru nowoczesnego autobusu, który będzie realizował gminne zadania transportowe.
Poszukiwany przez Zakład Usług Komunalnych w Mosinie autokar powinien charakteryzować się takimi parametrami:
- Rodzaj nadwozia – homologowane w kat. M3 klasy III , samonośne, kratownicowe zabezpieczone metodą katalityczną zanurzeniową zamknięte, do przewozu min. 51 osób w tym miejsce kierowcy pilota
- Rok produkcji - min. 2020
- Długość maks. - 12300
- Wysokość całkowita - 3600–3700
- Szerokość całkowita pojazdu - maks. 2550
- Pojemność skokowa silnika - 10000-11000 cm3
- Maksymalna moc netto silnika - min. 310 kW