Morawy stawiają na gaz i SOR
W tym miesiącu na zajezdnie czeskiego oddziału Arrivy naMorawach w Szumperku dotarło już 10 z 32 zamówionych autobusów gazowych ? mowatu o prawie 12-metrowych pojazdach SOR CNG12. Obecnie wyposażane są w systeminformacji pasażerskiej, a następnie trafią na linie w Jesionikach.
W przyszłymtygodniu przewoźnik spodziewa się kolejnych sześciu pojazdów. Pojazdy kolorubiałego (mają się wyróżniać na tle czerwonych autobusów) wyposażone są w6-biegową, manualną skrzynie biegów ZF, która współpracuje z silnikiem IvecoCursor 8 CNG o mocy 213kW.
Warto również nadmienić, że są to pierwsze gazowe SOR-yna Morawie wyposażone w silniki najnowszej generacji, które spełniają normyemisji spalin Euro 6. Mimo to przewoźnik posiada już w swojej flocie gazoweSOR-y. Dziewięć autobusów dokładnie 2 lata temu zasiliło tabor przewoźnika wramach czeskiego programu rozwojowego ? ROP. Wówczas do Arrivy dotarły 3 szt.10,5-metrowych i 6 szt. prawie 12-metrowych SOR-ów napędzanych sprężonym gazemCNG, które obecnie stacjonują w Ołomuńcu i Przerowie.
Poniżej prezentujemy skrócone dane techniczne autobusu SORCNG12:
Długość (mm) |
11790 |
Szerokość (mm) |
2525 |
Wysokość (mm) |
3180 |
Rozstaw osi (mm) |
6180 |
Ilość drzwi |
2 |
Szerokość I drzwi (mm) |
800 |
Szerokość II drzwi (mm) |
1200 |
Ilość miejsc |
83 |
Ilość miejsc siedzących |
41 |
Silnik |
Iveco Cursor 8 CNG |
Moc silnika (kW/KM) |
213/290 |
Skrzynia biegów |
ZF 6 S 1200 BO |
Prędkość maksymalna (km/h) |
100 |
Przypomnijmy, że w tym miesiącu zakończono również dostawydla ostrawskiego miejskiego przewoźnika, o czym wspominaliśmy niedawno ? TUTAJ
„