Monachium testuje zestaw: autobus plus solarna przyczepa
Firma Munich Transport Company (MVG) we współpracy z Sono Motors rozpoczęła długoterminowe testy solarnej przyczepy pasażerskiej .
20 modułów fotowoltaicznych na dachu przyczepy zapewnia ponad 2000 watów mocy, potrzebnej do zasilenia akumulatora oraz innych funkcji, takich jak ogrzewanie, klimatyzacja, a także układu kierowniczego przyczepy. Zdaniem Sono Motors i MVG, rozwiązanie to może stanowić przełom w transporcie miejskim.
Monachijskie przyczepy
Przyczepa autobusowa to stary patent Monachium na dodatkowe miejsca dla pasażerów podczas komunikacyjnych szczytów. Opcja ta w niemieckim mieście zastępuje z powodzeniem przegubowe autobusy. Teraz w połączniu z solarnym zasilaniem, zielone przyczepy mogą być ciekawym dodatkiem do konwersji całej floty autobusowej MVG na napęd elektryczny. Wykorzystanie fotowoltaika sprawia, że cały ten proces będzie jeszcze bardziej zrównoważony, a zasięg autobusów większy.
Słoneczną opcją jaką zaproponowała firma Sono Motors, jest umieszczenie paneli bezpośrednio na dachu przyczepy, co w efekcie ma zapewnić jej energetyczną samowystarczalność. O tym świadczy napis na burcie pojazdu - „tankuję słońce”. Koncepcja tego niestandardowego rozwiązania opracowana została we współpracy z MVG, specjalnie pod kątem miejskich autobusów.
-„Szczególnie w czasach rosnących cen energii i nowych przepisów dotyczących emisji na obszarach miejskich, nasza technologia fotowoltaiczna ma ogromną wartość dla operatorów transportu publicznego – powiedział Laurin Hahn, współzałożyciel i dyrektor generalny Sono Motors.
Zobaczcie jak to działa na filmie:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Solarne plusy
Jak dowodzi firma, solarne autobusy mają wiele zalet: gwarantują oszczędzanie paliwa, ograniczanie emisji i zanieczyszczeń z transportu to tylko niektóre z korzyści, które płyną z zastosowania paneli słonecznych w autobusach miejskich. Zdaniem spółki – pojazd zasilany panelami słonecznymi może zmniejszyć do 2500 litrów wykorzystanie oleju napędowego rocznie oraz zredukować swoje emisje o ok. 6,5 ton.
Sono Motors, które weszło na giełdę w 2021 roku, w krótkim czasie sprzedało swój pionierski projekt elektrycznego samochodu wyposażonego w panele słoneczne znajdujące się na dachu. Atutem pojazdu jest też przydatna funkcja możliwości magazynowania energii, którą można wykorzystać do przechowywania energii na potrzeby gospodarstw domowych.