Monachium odbiera kolejne elektrobusy. Dzięki ładowarkom Ekoenergetyki
Zielonogórska firma Ekoenergetyka Polska dostarczyła i uruchomiła najnowocześniejszy system energetyczny w Monachium.
W efekcie powstał kolejna infrastruktura do ładowania elektrycznych autobusów komunikacji miejskiej, co od razu wykorzystał zarząd MVG Monachium wprowadzając na linie nowe elektrobusy Mercedes-Benz eCitaro G.
Energia to podstawa
Inteligentny system szybkiego ładowania opracowany przez Ekoenergetyką dla MVG Monachium składa się̨ z 56 chłodzonych cieczą stacji, a generowane przez nie ciepło odpadowe, wykorzystywane jest do ogrzewania budynku zajezdni.
Cała inwestycja jest innowacyjnym, w pełni zautomatyzowanym i kompleksowym rozwiązaniem w skali światowej. Zobaczcie to na filmie:
Teraz z energetycznej stacji może korzystać m.in. 12 autobusów elektrycznych Ebusco 2.2 w wersji 12-metrowej, a także dwa Ebusco 3.0. Dodajmy, że w styczniu br. holenderski producent otrzymał kolejne zamówienie od miejskiego przewoźnika Stadtwerke München. Obejmuje ono 14 szt. 18-metrowych autobusów Ebusco 2.2 z dostawą w pierwszej połowie 2023 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Równolegle (pod koniec 2021 roku) do sieci MVG wprowadzony został pierwszy elektryczny autobus przegubowy – Mercedes eCitaro G z bateriami półprzewodnikowymi, który kursuje na linii 100. Wkrótce dołączy do niego drugi pojazd tego samego typu. Wówczas ta trasa będzie obsługiwać całkowicie elektrycznie, przez wszystkie dni, zgodnie z przyjętym przez miasto planem czystego powietrza.
Druga elektryczna linia MVG to trasa 144 (Scheidplatz - Rotkreuzplatz), która jest obsługiwana przez autobusy solo od Ebusco.
-„Dwie linie e-busów to dobry początek: pomagają nam w oddychaniu na najbardziej zanieczyszczonych ulicach, takich jak Landshuter Allee czy Prinzregentenstraße i redukują poziom hałasu” – powiedział burmistrz Dieter Reiter.
Przegubowe eCitaro G w monachijskich barwach ma na pokładzie siedem modułów baterii litowo-polimerowych o maksymalnej pojemności 441 kWh, co zapewnia mu możliwość operowania do 250 kilometrów. Z kolei MVG wymaga od wszystkich e-busów zasięg na poziomie 200 kilometrów. Dwa egzemplarze eCitaro G kosztowały około 1,6 miliona euro, z czego dofinasowanie rządu federalnego i landu wniosło łącznie około 550 000 euro.