Modernizacja floty autobusowej niemieckiej armii
BwFuhrparkService GmbH z Troisdorfu (nieopodal Bonn) dokonało odbioru minibusa Mercedes-Benz Vario – pierwszego ze 179 nowych autobusów ze znakiem Mercedesa, przeznaczonych dla Armii Niemieckiej. Przekazanie miało miejsce pierwszego dnia wystawy, 14 listopada 2003 roku. BwFuhrparkService GmbH jest spółką należącą do „Gesellschaft für Entwicklung, Beschaffung und Betrieb mbH (g.e.b.b.) oraz Deutsche Bahn AG. Wolfgang Diez, dyrektor działu autobusowego DaimlerChrysler oraz dyrektor naczelny EvoBus GmbH, wspólnie z Winfriedem Hecktem, dyrektorem sprzedaży działu autobusowego Mercedes-Benz na terenie Niemiec, przekazali minibus Vario Rolfowi Lübke, dyrektorowi naczelnemu BwFuhrparkService GmbH oraz Uwe Güntherowi, dyrektorowi działu zaopatrzenia w BwFuhrparkService GmbH. To, jedno z większych w ostatnich czasach zamówień, obejmuje łącznie 77 sztuk minibusów Mercedes-Benz Sprinter, 50 sztuk minibusów Vario „Eco” oraz 52 autobusy lokalne Mercedes-Benz Integro w dwóch wersjach pojemnościowych o długości 12 i 12,87 metra. Zamówione autobusy, w zależności od modelu, zabierają na pokład od 19 do 56 pasażerów. Wszystkie posiadają wysoki poziom wyposażenia, w niektórych zamontowano nawet układy klimatyzacyjne. Zakupione autobusy mają zastąpić stare, charakterystyczne oliwkowo-zielone autobusy załogowe używane przez Bundeswehrę, których średni wiek wynosi dzisiaj 15 lat. Założona w czerwcu 2002 roku spółka BwFuhrparkService GmbH wdraża obecnie nową, bardziej elastyczną strategię mobilności w Armii Niemieckiej. Autobusy mają zostać rozdzielone pomiędzy 17 tzw. „centrów mobilności”, rozlokowanych na terenie całych Niemiec, z których będą wynajmowane przez różne wydziały Bundeswehry, w tym także – na życzenie – z kierowcą. Stworzenie „centrów mobilności” pozwoli niemieckiej armii stopniowo odnowić swój już nieco przestarzały tabor autobusowy. Celem BwFuhrparkService GmbH jest zapewnienie Bundeswehrze wymaganego poziomu mobilności. Firma chce jednak dysponować posiadanym taborem tak, jak prywatne przedsiębiorstwo, osiągając jak najwyższą wydajność jego eksploatacji. Oczekuje się, że w dłuższej perspektywie, zredukowanie liczby posiadanych pojazdów oraz lepsze ich wykorzystanie, spowodują zmniejszenie obciążeń finansowych, ponoszonych przez budżet resortu obrony.