Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Mobilis wystartował z Conecto G i Urbino 8,9LE w Warszawie

infobus
09.08.2016 13:44

Dzisiaj na warszawskie ulice wyjechały nowe autobusy.Mobilis rozpoczął realizację przewozów w ramach właśnie rozpoczynających siędwóch 7,5-letnich kontraktów. Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego po razpierwszy zastosował w nim nowe, wysokie wymagania dotyczące taboru, kierowcóworaz zaplecza technicznego.

Od 9 sierpnia pasażerowie podróżujący po Warszawiekomunikacją miejską spotkają na przystanku nowe pojazdy. Mobilis będzierealizował powierzone mu zadania przewozowe przy pomocy 54 autobusów przegubowychtypu Mercedes Conecto G i takiej samej liczby Solarisów Urbino 8,9LE.

Pewną nowością będzie pilotażowe przydzielenie przezZTM wszystkich nowych nabytków Mobilisu do konkretnych linii autobusowych. Itym sposobem Conecto G na jakiś czas przejmą w całości obsługę na liniach 127,188, 411, 502, 503, 708 i 719. Z koleiUrbino 8,9LE będą miały „monopol” na 126, 133, 161, 163, 195, 196, 203, 204, 206, 207, 211, 245, 365 i 800.

Zarząd Transportu Miejskiego zadbał, aby stołecznytransport publiczny stał na jak najwyższym poziomie. Jest to możliwe dziękiwysokim wymaganiom określanym w przetargach na świadczenie usług przewozowych.Wszystkie autobusy Mobilisu, które dziś rozpoczęły służbę liniową są fabrycznienowe i bogato wyposażone m.in. w wydajną klimatyzację, monitoring, automatybiletowe, system głosowego zapowiadania przystanków, rozbudowany system ekranówinformacyjnych (w tym m.in. „e-korale”) oraz GPS.

Wszyscy kierowcy muszą znać język polski przynajmniejna poziomie średniozaawansowanym (B1). Muszą ponadto znać układ komunikacyjnyoraz topografię Warszawy i okolic, a także przepisy porządkowe i taryfowe.Przewoźnik został zobowiązany do zatrudnienia kierowców na podstawie umów opracę na pełen etat.

Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził ponadto wymógposiadania przez operatora odpowiedniego zaplecza technicznego, czyli zajezdni,w której autobusy będą sprzątane i myte oraz będą przechodzić niezbędneprzeglądy i naprawy.

Umowy na obsługę komunikacyjną z Mobilisem zostałypodpisane 16 lutego. Przewoźnik zaproponował stawki wyjściowe 6,77 zł/wzkmbrutto dla autobusów klasy midi i 8,29 zł/wzkm brutto w przypadku pojazdów przegubowych.Maksymalna wartość obu umów za siedem i pół roku realizacji przewozów wynosićbędzie ponad 572 mln złotych.

Na tym jednak nie koniec nowości. Wraz z początkiemgrudnia do Warszawy wraca stary-nowy gracz, czyli Arriva. Przewoźnik od 1grudnia rozpocznie obsługę ośmioletniego kontraktu przy pomocy 54 SolarisówUrbino 12- 49 z silnikami diesla i pięcioma z napędem hybrydowym. Jego stawkawyjściowa to 7,24 zł/wzkm brutto.

Przeciąga się natomiast podpisanie umowy ze zwycięzcądrugiej części „bitwy warszawskiej”. 27 lipca ZTM jako najlepsząwskazał ofertę radomskiej spółki Michalczewski mimo, że nie była najtańsza. PokonanyPKS Grodzisk Mazowiecki, który proponował najtańszą stawkę wyjściową 6,99zł/wzkm brutto drugi raz odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej. Tym razem odrozstrzygnięcia warszawskich urzędników. Poprzednia skarga do KIO, w którejprzewoźnik zarzucił ZTM bezprawnośćpewnej czynności została wycofana.