Mobilis podbija Kraków

infobus
25.03.2008 21:02
Od 1 maja pasażerów po Krakowie zaczną wozić nowoczesne autobusy należące do prywatnego przewoźnika z Warszawy. To efekt podpisanej 18 marca 2008 roku umowy między Miastem a firmą Mobilis Sp. z o.o. na świadczenie usług przewozowych.
Przewoźnik jest zobowiązany zapewniać standardy techniczne i funkcjonalne, co najmniej takie jakich Miasto wymaga od MPK SA.
Liczę, że nasz gminny przewoźnik i firma Mobilis jakością usług będą się ścigały o pasażera – mówił Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. W myśl zawartej umowy, Mobilis Sp. z o.o. będzie obsługiwać dwie istniejące już linie –152 na trasie Aleja Przyjaźni – Olszanica i 178, która jeździ pomiędzy Kampusem UJ a os. Mistrzejowice. Dzięki wejściu na krakowski rynek prywatnego przewoźnika ilość kursów w dni powszednie zwiększy się o 25% na obsługiwanych przez niego trasach. Nie oznacza to zmniejszenia zleceń dla MPK, a zwolnione możliwości naszego lokalnego przewoźnika wykorzystamy w innych miejscach – zapewniał Prezydent Krakowa.
Mobilis będzie obsługiwał także zupełnie nową linię. Od 1 maja na trasie Wieliczka (centrum) – Wielicka –Rondo Mateczny –Korona –Stradomska –Straszewskiego –Basztowa –Kurniki uruchomiony zostanie autobus aglomeracyjny nr 304. W dni powszednie liczba kursów wyniesie 65, a w soboty, niedziele i święta – 47.
Umowa Miasto –Mobilis zawarta została na okres do 31 lipca 2014 roku i opiewa na wykonanie zleceń w wysokości 2 mln wozokilometrów rocznie. Zadowolenia z wejścia na krakowski rynek nie krył prezes firmy Mobilis, Eugeniusz Szymonik. Aby wozić krakowian i sprostać wysoko postawionej poprzeczce przez MPK zakupiliśmy specjalnie16 autobusów standardowych i 9 przegubowych za łączną kwotę niemal 22 mln złotych. Po Krakowie będą jeździć wyłącznie nowe niskopodłogowe pojazdy, wyposażone w ekologiczne silniki, klimatyzację i najnowsze rozwiązania elektroniczne – wymieniał prezes warszawskiej spółki. Przewoźnik jest zobowiązany zapewniać standardy techniczne i funkcjonalne, co najmniej takie jakich Miasto wymaga od MPK SA. Mobilis to najstarsza i największa przewozowa firma w Polsce, która podobne usługi na zlecenie samorządów świadczy m.in. w Warszawie i Bydgoszczy.
Mobilis to najstarsza i największa przewozowa firma w Polsce, która podobne usługi na zlecenie samorządów świadczy m.in. w Warszawie i Bydgoszczy
Okres obowiązywania umowy: 1 maja 2008 r. –31 lipca 2014 r.
Wielkość zamówienia: ok. 2 mln wozokilometrów rocznie.
Usługi mają być świadczone autobusami wielkopojemnymi i standardowymi na trzech liniach autobusowych:
Nr 152: linia istniejąca na trasie: Aleja Przyjaźni (N. Huta, Dzielnica XVI) –Rondo Barei –Rondo Młyńskie – Węzeł Mogilski –Basztowa –Cracovia – Królowej Jadwigi Olszanica (Dzielnica VII), długość trasy ok. 19 km, linia obsługiwana autobusami wielkopojemnymi (obecnie przez MPK SA), zgodnie z warunkami nowej umowy nastąpi poprawa warunków funkcjonowania tj. zwiększenie częstotliwości kursowania z 20 min na 15 minut poprzez zwiększenie liczby kursów w dzień powszedni z 52 do 65 kursów,
w soboty 1 dodatkowy kurs, w niedziele i święta 2 dodatkowe kursy.
Nr 304: nowa linia o charakterze turystycznej linii aglomeracyjnej łączącej Stare Miasto i Kazimierz z Kopalnią Soli w Wieliczce, przebieg trasy: Wieliczka (centrum) – 
ul. Wielicka –Rondo Mateczny –Korona –Stradomska –Straszewskiego –Basztowa –Kurniki, długość trasy ok. 17 km, linia przyśpieszona obsługiwana autobusami standardowymi, zgodnie z warunkami umowy częstotliwość kursowania autobusów w dni powszednie co 15 minut, liczba kursów: w dni powszednie 65, w soboty, niedziele
i święta 47.
Nr 178: linia istniejąca na trasie: Kampus UJ (Dzielnica VIII) –os. Ruczaj –Łagiewniki ul. Powstańców Wielkopolskich –Nowohucka – os. Mistrzejowice (N. Huta, Dzielnica XV), długość trasy ok. 15 km, linia obsługiwana autobusami standardowymi (obecnie przez MPK SA), zgodnie z warunkami nowej umowy nastąpi poprawa warunków funkcjonowania tj. zwiększenie liczby kursów w dzień powszedni z 37 do 46 kursów dziennie, w soboty wykonywane będzie dodatkowe 9 kursów, w niedziele i święta 15 kursów (obecnie brak obsługi). Nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania szczególnie w godzinach pozaszczytowych do 20 min (obecnie jest 30 min) oraz wydłużenie godzin obsługi, które obecnie są ograniczone do godz. 19-20 w dni powszednie, do godz. 16 w soboty, brak obsługi w niedziele i święta.
Źródło: ZDiT Kraków