Mobilis ma zastrzeżenia do liniowego przetargu w Tczewie
infobus
10.01.2022 15:00
Mobilis ma zastrzeżenia do liniowego przetargu w Tczewie
Zakład Usług Komunalnych w Tczewie napotkał na przeszkodę w poszukiwaniu przewoźnika do obsługi linii autobusowych przez 10 lat.
O tym przetargu pisaliśmy w InfoBusie. Teraz jeden z potencjalnych wykonawców złożył odwołanie do KIO.
KIO ZAJMIE SIĘ PRZETARGIEM
Przewoźnikiem, który skierował odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej jest Mobilis sp. z o.o. Skarżący zarzucił ZUK m.in. następujące uchybienia:
- brak jednoznacznych informacji dotyczących pojazdów jakie mają być skierowane do świadczenia usługi w poszczególnych segmentach (liczby pojazdów danego typu w segmentach A i B), co zdaniem odwołującego, uniemożliwia wykonawcom prawidłowe oszacowanie ceny oferty,
- brak określenia szczegółowych parametrów dla pojazdów typu ePN, a co za tym idzie wykonawcy nie mają pełnej wiedzy dotyczącej parametrów technicznych pojazdów tego typu, w konsekwencji niemożliwe jest złożenie porównywalnych ofert,
- opisanie przedmiotu zamówienia przy użyciu pozornych i ograniczających kryteriów, których ZUK nie jest w stanie zweryfikować ani na etapie oceny ofert, ani też na etapie realizacji zamówienia – zdaniem skarżącego zapis, że po 6 latach eksploatacji Ilość energii zmagazynowanej w pojeździe powinna umożliwić przejechanie w pełni obciążonego autobusu przy zasilaniu elektrycznym w warunkach SORT-2 co najmniej 200 km, bez doładowywania baterii w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od -25°C do +40°C przez cały rok, jest sprzeczny z innym zapisem, że po 6 latach eksploatacji maksymalny spadek pojemności baterii to 20% lub – w przypadku większego spadku pojemności baterii – wymiana baterii na nowe,
- brak możliwości prawidłowego oszacowania ceny oferty, ze względu na niewskazanie szczegółowych informacji dotyczących liczby wozokilometrów dla poszczególnych typów pojazdów,
- niejednoznaczna ocena ofert w kryterium unifikacji autobusów w grupie B, mając na uwadze fakt, że w tym segmencie zamówienia usługi mogą być świadczone różnymi typami autobusów, tj. autobusami typu SN i PN,
O CO WNOSI SKARŻĄCY?
Na podstawie w/w zarzutów odwołujący sformułował aż 10 żądań, z których najważniejsze to:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- jednoznaczne wskazanie dokładnej liczby pojazdów danego typu w grupach A i B zamówienia przy pomocy, których wykonawca ma świadczyć usługi włączając wskazanie minimalnej liczby autobusów elektrycznych danego typu w każdej z tych dwóch grup,
- opisania parametrów technicznych pojazdów typu ePN, na wzór postanowień § 3 załącznika numer 2 do OPZ (zgodnie z którym pojazdy elektryczne typu eKN i eSN mają posiadać baterie przystosowane do szybkiego ładowania mocą do 450 kW o pojemności nie mniejszej niż 210 kWh dla autobusu eKN i nie mniejszej niż 280kWh dla autobusu eSN),
- uzupełnienia OPZ, projektowanych postanowień umowy oraz formularza oferty poprzez m.in. wskazanie szacunkowej liczby wozokilometrów (w tym w rozbiciu na grupę A, B i C),
- zmiany SWZ w kryterium ,,unifikacja autobusów w grupie B i C”, które zdaniem odwołującego powinno być rozpatrywane na podstawie oświadczenia złożonego przez wykonawcę w pkt 3 formularza oferty, dotyczącego zaoferowania do obsługi linii autobusów jednej marki, z jednolitą kompletacją w zakresie wyposażenia, udogodnień dla pasażerów, spójnego oznakowania i kolorystyki wnętrza dla autobusów typu SN, eSN, PN, ePN.
Od momentu wniesienia odwołania przez Mobilis, ZUK nie opublikował żadnych zmian w SWZ. Czekamy zatem na rozstrzygnięcia. Zamawiający jedynie przesunął termin otwarcia ofert z dnia 17 stycznia na dzień 21 stycznia.
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Osiemnastolatkowie poprowadzą autobusy?
15.08.2023