Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Mobilis górą w Tczewie. Odwołanie uwzględnione

infobus
24.01.2022 14:00

Zakład Usług Komunalnych w Tczewie od połowy grudnia szuka przewoźnika do obsługi linii autobusowych przez 10 lat.

Nie wszystko jednak idzie po myśli zamawiającego bowiem Mobilis złożył odwołanie do KIO, o czym już pisaliśmy w InfoBusie. Doczekaliśmy się reakcji zamawiającego na złożone odwołanie.

Uwzględnienie odwołania

W dniu 17 stycznia, w ustosunkowaniu się do treści odwołania wniesionego przez Mobilis, zamawiający poinformował, że uwzględnił zarzuty wskazane w przedmiotowym piśmie w całości. ZUK zmienił SIWZ w ten sposób, że wskazał liczbę autobusów i typ pojazdów jakie mają być skierowane do obsługi linii w segmentach A, B i C. I tak:

  • w grupie A zadanie ma być realizowane autobusami miejskimi niskopodłogowymi typu KN – o długości od 9,51 m do 11,00 m, w tym co najmniej 3 autobusami elektrycznymi typu eKN – o długości od 9,51 m do 11,00 m,
  • w grupie B – 18 autobusami miejskimi niskopodłogowymi typu SN – o długości od 11,01 m do 13,50 m, w tym co najmniej 5 autobusami elektrycznymi typu eSN – o długości od 11,01 m do 13,50 m,
  • w grupie C - 1 autobusem miejskim niskopodłogowymi typu PN lub ePN – o długości od 17,50 m do 18,50 m.

Ponadto, ZUK uzupełnił opis szczegółowych wymagań dla autobusów elektrycznych typu ePN. Wymagania te dotyczą zastosowania jednego lub wielu silników elektrycznych o sumarycznej mocy 220 kW oraz określenia minimalnej pojemność baterii przystosowanych do szybkiego ładowania mocą do 450 kWh na poziomie 280 kWh. Ponadto, minimalną pojemność baterii dla autobusu typu ePN ustalono na poziomie 280 kWh, czyli takim samym jak dla autobusu typu eSN – z uwagi na przeznaczenie tego pojazdu tylko do obsługi zadania szczytowego.

Zmiany w wozokilometrach

Zamawiający zmienił również zapisy dotyczące liczby wozokilometrów. Szacunkowa liczba wozokilometrów objętych niniejszym zamówieniem wynosi obecnie : 14 650 739,9. Z tego, przewidywana roczna liczba wozokilometrów wynosi:

  • w 2023 roku (4 miesiące) – około 498 460,1,
  • w latach 2024 – 2032 –  około 1 465 073,9 na rok,
  • w 2033 roku (8 miesięcy) –  około 966 613,8.

Z kolei szacunkowa liczba wozokilometrów z podziałem na grupy autobusów w okresie realizacji zamówienia:

  • grupa A: pojazdy typu KN – 1 869 587, pojazdy typu eKN – 2 192 389,6,
  • grupa B: pojazdy typu SN – 5 892 033,8, pojazdy typu eSN – 4 318 628,7,
  • grupa C: pojazdy typu PN lub ePN – 378 100,8.

Unifikacja autobusów

Ponadto, urzędnicy dodali zapis dotyczący unifikacji autobusów. W zakresie unifikacji autobusów w grupie B i C zamawiający wymaga, aby wszystkie autobusy w ramach poszczególnych kategorii wielkościowych i napędowych, czyli SN, eSN, PN i ePN, spełniały ten warunek. Zamawiający dopuszcza, że ze względu na różnice konstrukcyjne pojazdów SN, eSN, PN i ePN, będą różniły się pod kątem wyposażenia i aranżacji. Dodano również definicję „unifikacji” w odniesieniu do taboru – przez co zamawiający rozumie między innymi jednakowość następujących cech poszczególnych pojazdów:

  • rampa (pochylnia) dla wózków,
  • aranżacja miejsca na wózki,
  • układ siedzisk, poręczy i uchwytów w przestrzeni pasażerskiej,
  • rozmieszczenie miejsc dla pasażerów stojących i siedzących,
  • rozmieszczenie miejsc dla pasażerów z niepełnosprawnościami,
  • rozmieszczenie i kolor zewnętrznych wyświetlaczy informacji pasażerskiej,
  • kolorystyka i wzór obić foteli pasażerskich oraz poręczy, poszyć wewnętrznych i podsufitki,
  • rodzaj i rozmieszczenie otwieranych części okien oraz sposób ich otwierania,
  • umiejscowienie wewnętrznych elementów informacji pasażerskiej oraz elementów oznakowania wnętrza,
  • umiejscowienie urządzeń sygnalizacyjnych dla pasażerów.

Czy Mobilis skorzysta z wywalczonych zmian i złoży ofertę? Dowiemy się w dniu 11 lutego.