MMI – obok Solarisa – blisko włoskiego kontraktu-giganta
Ostatnio informowaliśmy w InfoBusie, że Solaris jest wśród potencjalnych dostawców do 550 autobusów międzymiastowych do Włoch.
Po przejrzeniu dokumentów z podpisania umów ramowych do tego zamówienia, okazało się, że jeszcze jedna polska firma walczy o część tego potężnego kontraktu. To spółka MMI ze Zbyszewa, która w zadaniu na minibusy najprawdopodobniej zaproponowała model Thesi na bazie Iveco Daily.
880 autobusów
Włoskie Ministerstwo Gospodarki wybrało producentów na dostawę do 880 autobusów (!), w tym Solaris, Iveco, MAN lub EvoBus mogą dostarczyć ich najwięcej, gdyż te marki zostały wybrane w zadaniu na zakup do 550 dużych autobusów międzymiastowych. Wszystkie pojazdy zakontraktowała firma Consip, która w imieniu włoskiego rządu zawarła umowy ramowe w sześciu zadaniach:
- na małe autobusy międzymiastowe typu MINI (100 szt.) z MMI, EvoBus i Iveco;
- na średnie autobusy międzymiastowe typu MIDI (60) z Otokar, Iveco i Tekne;
- na duże autobusy międzymiastowe typu MAXI (300) z Solaris, Iveco i EvoBus;
- na duże autobusy międzymiastowe Low Entry typu MAXI (250) z Solaris, Iveco, MAN i EvoBus;
- na średniej długości autobusy podmiejskie typu MIDI (150) z Iveco;
- na autobusy turystyczne typu MAXI (20) z Irizar Italia, EvoBus i Iveco
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Teraz w ramach zawartych umów ramowych, przedsiębiorstwa transportu publicznego (Trasporti Pubblici Locali - TPL) będą mogły bezpośrednio zamawiać pojazdy lub, w przypadku szczególnych wymagań, ponownie wybierać najkorzystniejszą ofertę złożoną przez dostawców.
Pojazdy będą zamawiane przez wybrane TPL w różnych częściach Włoch w ciągu najbliższych dwóch lat. Warto podkreślić, że Cosip znacznie obniżył ceny pojazdów dzięki dużemu przetargowi. I o to chodziło.