MKS Krosno testuje elektryczny minibus Autometu
Od 20 kwietnia Miejska Komunikacja Samochodowa w Krośnie testuje kolejny autobus elektryczny klasy MINI. Po Karsanie i Nissanie do miasta przyjechał niskopodłogowy minibus – Automet MiniCity Electric.
Sprawdzian konstrukcji z Sanoka potrwa tydzień. Zapraszamy na przejażdżkę!
Elektryk z Sanoka
Automet MiniCity Electric to autobus klasy MINI o długości 8 m zbudowany na bazie Mercedes-Benz Sprinter. Pod maską mamy silnik elektryczny szwajcarskiej marki Brusa o mocy 80kW oraz baterie litowo-jonowe o pojemności 78 kWh. Zasięg elektrobusu wynosi do 200km.
MiniCity może zabrać na pokład do 22 pasażerów, w tym 13 na miejscach siedzących.
To kolejny MINI tester w Krośnie. Wcześniej MKS sprawdził autobus elektryczny K-BUS E-Solar City z napędem od Nissana (oferowany w Polsce przez firmę Wowo) – o pojemości do 26 osób. Przed nim na Podkarpaciu gościł minibus Karsan Jest Electric o długości 5,8 m i pojemności 10 miejsc siedzących + 12 stojących + kierowca.
Zielony Transport Publiczny
Elektryczne testy w Krośnie to część przygotowań do zakupu trzech elektrobusów z wykorzystaniem dofinansowania z Zielonego Transportu Publicznego. Przypomnijmy, że projekt krośnieńskiego magistratu znalazł się na liście rankingowej II edycji ZTP – obok 101 innych wniosków.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Projekt obejmuje zakup trzech autobusów elektrycznych klasy MIDI (10-metrów) oraz budowę niezbędnej infrastruktury ładowania. Kosz został oszacowany na ponad 9,2 mln zł. Zgodnie z założeniami ponad 5 mln zł ma pochodzić z dotacji, blisko 2,5 mln zł z pożyczki. Pozostałą kwotę ma dołożyć miasto.
Jak podkreśla NFOŚiGW, w tej odsłonie ZTP przewidziano preferencje dla mniejszych samorządów, które chcą rozwijać "zielony" transport miejski, a na co dzień mierzą się z wyzwaniami społeczno-gospodarczymi. Dokładnie takich jak Łomża.
-„Obecnie jesteśmy na etapie negocjacji warunków z NFOŚiGW - powiedział Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna i dodaje, że być może jeszcze w kwietniu podpisana zostanie stosowna umowa z Funduszem. To bardzo szybko!
Nowe elektryki mają zastąpić najstarsze autobusy Miejskiej Komunikacji Samochodowej, której flota liczby obecnie 49 pojazdów. Ładowanie ma się odbywać na placu przy elektrociepłowni Łężańska i tylko nocą, co pozwoli skorzystać z tańszej taryfy od Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego.