MKA Jastrzębie-Zdrój ponawia przetarg na pięć autobusów z własnego portfela

infobus
23.05.2023 10:08

23 maja spółka Międzygminna Komunikacja Autobusowa w Jastrzębiu-Zdrój ponowiła przetarg na na dostawę w formie leasingu operacyjnego pięciu fabrycznie nowych autobusów miejskich.

Pojazdy o napędzie konwencjonalnym klasy MAXI maja być wyprodukowane nie wcześniej niż w roku 2023 i zostać dostarczone w terminie 7 miesięcy. Przypomnijmy, że za pierwszym razem MKA dostała tylko jedną ofertę – od konsorcjum Solaris Bus & Coach z PKO Leasing – która jednak okazała się zbyt droga, o czym pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Teraz mamy powtórkę.

Drugie podejście

Poszukiwane parametry nowych autobusów są następujące:

  • Nowe autobusy dla Jastrzębia-Zdrój mają mieć długość od 11,8 do 12,5 m;
  • Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm, licząc od podłoża;
  • Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz, o szerokości minimum 1200 mm;
  • Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma zawierać się w przedziale od 9,0 dm3 do 12 dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść co najmniej 230 kW.
  • Autobusy będą wyposażone w czterobiegową skrzynię biegów ze zintegrowanym zwalniaczem.
  • W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia wykonane z materiału odpornego na uszkodzenia, wyklejone wykładziną tapicerowaną łatwe w utrzymaniu czystości zmywania, demontażu i montażu. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane.
  • Z kolei stanowisko kierowcy oddzielone będzie od przedziału pasażerskiego, kabiną typu zamkniętego lub pół zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, nie ograniczającą pola widzenia kierowcy.
  • System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne i tablica wewnętrzna jednorzędowa (lub monitor LCD).
fot. MKA Jastrzębie-Zdrój

Przetargowe wymagania

W zakresie doświadczenia oferent musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat, wykonał w tym okresie dwie dostawy na minimum 4 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych, spełniających podstawowe parametry techniczne określone w jastrzębskim SWZ.

Na oferty MKA czeka do 23 czerwca, a następnie oceni złożone propozycje według dwóch kryteriów:

  • cena - 70%
  • technika - 30%

Natomiast w kryteriach technicznych widać zmianę w porównaniu do poprzednich zamówień przewoźnika. Nie ma już dodatkowych punktów za szybę czołową dzieloną w pionie, czy też za zależne zawieszenie osi przedniej. To oznacza szansę na więcej ofert niż jedna.

Za pierwszym razem

16 maja Międzygminna Komunikacja Autobusowa w Jastrzębiu-Zdrój poinformowała o unieważnieniu przetargu dostawę w formie leasing pięciu fabrycznie nowych autobusów spalinowych klasy MAXI. Pojazdy miały być dostarczone w terminie do 31 stycznia 2024 roku.

Za pierwszym razem - 12 maja - MKA otrzymała ofertę tylko od konsorcjum Solaris Bus & Coach z PKO Leasing S.A z ceną 9 974 664,15 PLN brutto / 8.109.484,20 PLN netto, co daje jednostkowy koszt leasingu autobusu Urbino 12 na poziomie 1.621.896,80 PLN netto.

Z kolei zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 8.633.678,12 PLN brutto / 7.019.2505,0 PLN netto. Czyli do najtańszej oferty zabrakło ponad 1,3 mln zł brutto. W tej sytuacji operator unieważnił całe postępowanie i teraz czeka na tańsze oferty.