Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ministerstwo Transportu: Możliwość otrzymania dofinansowania inwestycji

infobus
08.02.2007 14:35

Ministerstwo Transportu informuje, że władze wojewódzkie, powiatowe oraz prezydenci miast na prawach powiatu mogą ubiegać się o dofinansowanie na inwestycje na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu, rozpoczętych przed dniem 1 stycznia 1999 r. oraz na budowę, modernizację, utrzymanie, ochronę i zarządzanie drogami krajowymi i wojewódzkimi w granicach miast na prawach powiatu. Termin zgłaszania wniosków do 23 lutego 2007 r. Stosowne formularze znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Transportu www.mt.gov.pl. W budżecie państwa utworzona została rezerwa subwencji ogólnej przeznaczona na dofinansowanie inwestycji na drogach samorządowych (na podst. art. 26 ust. 4 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego – Dz. U. z 2003 r. Nr 203, poz. 1966 z późn. zm.). Na posiedzeniu Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, które odbyło się w dniu 16 stycznia 2007 r. zostały ustalone następujące kryteria, według których będą oceniane i weryfikowane wnioskowane inwestycje:
– w zakresie art. 26 ust. 4 pkt 1:
1. Zadania rozpoczęte przed dniem 1 stycznia 1999 r. i będące w realizacji.
2. Preferowanie zadań inwestycyjnych planowanych do zakończenia w roku 2007
w całości.
3. Zadania ze znaczącym udziałem środków własnych zarządcy drogi, w wysokości nie niższej niż kwota wnioskowanego dofinansowania.
4. Pełne wykorzystanie przyznanego w 2006 r. dofinansowania z rezerwy oraz zadeklarowanego udziału własnego w kosztach dofinansowanej inwestycji.
5. Ze względu na niewielką ilość środków rezerwy, przedmiotem dofinansowania powinien być tylko jeden projekt inwestycyjny zgłoszony przez zarządcę drogi
–jednostkę samorządu terytorialnego.
– w zakresie art. 26 ust. 4 pkt 3:
1. Środki z rezerwy przeznaczyć na inwestycje na drogach wojewódzkich i krajowych
w miastach na prawach powiatu.
2. Preferowanie zadań inwestycyjnych planowanych do zakończenia w roku 2007
w całości.
3. Pełne wykorzystanie przyznanego w 2006 r. dofinansowania z rezerwy oraz zadeklarowanego udziału własnego w kosztach dofinansowanej inwestycji.
4. Zadania ze znaczącym udziałem środków własnych zarządcy drogi, w wysokości nie niższej niż kwota wnioskowanego dofinansowania.
5. Ze względu na niewielką ilość środków rezerwy, przedmiotem dofinansowania powinien być tylko jeden projekt inwestycyjny zgłoszony przez zarządcę drogi
–jednostkę samorządu terytorialnego.
W przypadku zgłoszenia większej liczby zadań należy jednoznacznie określić ich kolejność wg ustalonej przez samorząd hierarchii ważności, ponieważ rozpatrywane może być tylko jedno zadanie.
Szczegółowe informacje: komórka ds. dróg samorządowych w Departamencie Dróg i Transportu Drogowego Ministerstwa Transportu, tel. (0-22) 630-12-91.