Minibus of the Year 2019: Mercedes-Benz Sprinter City 75
Jury konkursu Bus & Coach ofthe Year wybrało po raz kolejny najlepszy pojazd klasy MINI. Statuetkaz logo „Minibus of the Year 2019” po raz pierwszy trafiała do Daimler Buses.
Przypomnijmy, że w finale testu EuroMinibus (na terenach wystawowych Ifema w Madrycie) zmierzyły się następującekonstrukcje:
-
Mercedes-Benz Sprinter 75
-
Ferqui Sunrise CNG przy szerokościprawie 2,5 metra oferuje pojemność 24 miejsc i 1 na wózek;
-
Indcar eStrada na podwoziuelektrycznym Daily z hiszpańskimi bateriamii system zarządzania;
-
MAN TGE 4X4 Intercity (napęd nawszystkie koła jest automatycznie uruchamiany w razie potrzeby np. w górskichobszarach. Do tego duże drzwi przesuwne zapewniają dobry dostęp do kabinypasażerskiej. Ten minibus produkowany w Plauen ma nawet elektroniczniesterowaną rampę i miejsce na wózek inwalidzki);
-
Iveco New Daily Natural (przypomnijmy,że Iveco dwa lata temu zdobyło pierwszą nagrodę Minibusa Roku).
Autobusy werdykt
Po dwóch dniach testów międzynarodowejury składające się z 22 dziennikarzy wybrało autobus Mercedes-Benz Sprinter 75.Zdaniem jury pojazd ten wyróżniał się na tle silnej konkurencji tym, że zostałod podstaw zaprojektowany jako minibus. Nie jest to przerobiony van, ale autobusyprzeznaczony do użytku w transporcie publicznym. Silnik i skrzynia biegówzapewniają wystarczającą moc, aby przewieźć maksymalnie 38 pasażerów, którzy mająteraz naprawdę dużo miejsca.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Panoramiczna szyba przednia nietylko zapewnia pasażerom imponujący widok do przodu, ale także zapewniadyskretną lokalizację dla wyświetlacza. Wyjątkowe w tej klasie pojazdów są dużeboczne okna, które zapewniają poczucie otwartości i nowoczesności.
Napędowe serce
Sprinter City 75 imponujerównież dodatkami poprawiającymi bezpieczeństwo. Od dodatkowego hamulca, któryzapewnia moc hamowania 350 Nm po liczne układy wspomagające, które sprawiają, że minibus jestjednym z najbezpieczniejszych w swoim segmencie. Wśród systemów na pokładzieznajdują się: elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP – w standardzie – oraz asystent bocznego wiatrui aktywny asystent hamowania.
Do tego dochodzi ekonomia i to podkażdym względem. Dzięki wdrożeniu nowej tylnej osi o dużym obciążeniu wydajnośćekonomiczna pojazdu została znacznie poprawiona. W oparciu o nową generację Sprintera stworzono pojazd,który oferuje nie tylko imponującą ilość miejsca, ale także pokazuje, że można oprzećnowoczesny transport publiczny także o minibusy.
-„Jesteśmy bardzo zadowoleni znagrody” Minibus roku 2019 „dla Sprinter City 75. Dla Mercedes-Benz jest topotwierdzenie, że nawet w segmencie minibusów operatorzy i firmy transportowepotrzebują bardziej elastycznych pojazdów, które są ekonomicznie, jak tomożliwe ” – podkreślił Till Oberwörder, szef Daimler Buses i prezes zarząduEvoBus GmbH.
Na koniec dodajmy, że wprzyszłym roku test Euro Minibus odbędzie się ponownie w Madrycie – wpaździerniku – tuż przed autobusowymi targami FIAA. A na wystawie wręczenie nagród.
„