Minibus Mercedes-Benz Sprinter (5)
Po wykonaniu bazowych prac dotyczących karoserii montowany jest tył pojazdu, dach oraz panele z tworzyw sztucznych, klejone do nadwozia. Malowane są tylko niezbędne elementy, przykładowo w wypadku wydłużenia nadwozia malowana jest tylko dobudowana część karoserii. Powłoką malarską pokrywa się też wnęki powiększonych drzwi. Wykonane spawy i zmodyfikowane elementy podwozia są gruntowane i malowane.
Następnie nadwozie jest oczyszczane i odtłuszczane, po czym przeprowadza się szpachlowanie i szlifowanie, po czym malowany jest dach. Powłoki metaliczne są dodatkowo lakierowane. Pomalowany pojazd jest następnie polerowany na wysoki połysk.
Wybór koloru nadwozia jest nieograniczony. Fabryki w Düsseldorfie i w Ludwigsfelde na podstawie ponad 100 farb bazowych wykonują malowanie w dowolne barwy. To samo dotyczy dodatkowych elementów, które są malowane oddzielnie, ręcznie, przez wyspecjalizowanych pracowników. Po malowaniu, pojazdy są kierowane do komory próżniowej, gdzie wykonuje się uszczelnianie otworów, zabezpieczenie podwozia i pokrywa nadwozi woskiem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zabudowa wnętrza jest szczególnie pracochłonnym etapem budowy minibusa. W tym obszarze produkcji pracuje 100 osób –blisko połowa z pracujących w zakładzie. Wykańczanie wnętrz jest realizowane na 4 liniach. Pojazdy kierowane są na odpowiednią linię zależnie od przynależności do serii modelowej i zakresu prac ręcznych. Wykładziny podłogowe są docinane na wymiar, okna są dostarczane na miejsce montażu, wykończenia ścian są przygotowywane do specyfiki minibusu, a wyposażenie elektryczne jest przypinane specjalnymi zaciskami. Podsufitka, półki bagażowe, kanały klimatyzacji i panele ścienne są wstępnie mocowane. Przeprowadzana jest modyfikacja obudowy silnika, drzwi, poręczy i przegród. Montowane są również siedzenia. Elementy są dostarczane do odpowiednich miejsc na linii produkcyjnej przez poruszające się poprzecznie wózki.
Montaż wnętrza każdego minibusa składa się z 8 etapów. Każdy z nich obejmuje rozległy zakres prac. Na początku podłoga otrzymuje pożądany wzór, montowane są ramy okienne i osłony włazów dachowych. Mocowane są elementy elektryczne, po czym pojazd kierowany jest na podwyższone stanowisko. Przeprowadza się tam prace związane z podwoziem –modyfikacje przedziału silnikowego, montaż retardera, tylnej osi, zbiornika paliwa oraz rury wydechowej. Są to elementy, które zdemontowano z pojazdu na początku procesu adaptacji na minibus.
Po powrocie na poziom podłogi, prace są kontynuowane. Montuje się panele ścienne, półki bagażowe i grzejniki konwektorowe. Ostatnie montowane elementy to: siedzenia, uchwyty i zasłonki. Sprawdzany jest stan płynów eksploatacyjnych, a akumulatory są umieszczane na swoim miejscu.
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman””Times New Roman”}