Minibus Mercedes-Benz Sprinter (4)
infobus
29.08.2012 20:43
Minibus Mercedes-Benz Sprinter (4)
4 serie modelowe, 14 modeli, 26 wariantów, wiodąca pozycja na rynku, dostawy do 40 krajów na 4 kontynentach –to tylko niektóre z liczb, które charakteryzują pojazd Mercedes-Benz Sprinter. Zakres produkcji w Mercedes-Benz Minibus GmbH w Dortmund sięga od pojedynczych, specjalizowanych egzemplarzy aż do wielkich serii.
Zakład w Dortmundzie realizuje różnorodne zadania, między innymi:
- wyposażanie furgonów,
- modyfikacje karoserii,
- zabudowę szerokich wejść i wydłużonych tyłów,
- montaż dodatkowego wewnętrznego wyposażenia,
- budowę obniżonej ramy podwozia dla trzyosiowego Sprinter City 77
Produkcja ma miejsce w ciągłej kooperacji z działami rozwoju produktu, funkcjonującymi w Mercedes-Benz Vans w Stuttgarcie i w fabrykach vanów w Düsseldorfie i Ludwigsfelde. Współpraca umożliwia wprowadzanie na bieżąco zmian wynikających z rozwoju technicznego. Niezbędne modyfikacje karoserii i podwozi są szczegółowo koordynowane.
W produkowanych pojazdach przeprowadza się testy hamulców. Obciążone minibusy testowane są na torze w Papenburgu. Wszystkie dostawy i operacje produkcyjne przeprowadza się zgodnie ze ścisłymi wytycznymi Mercedes-Benz. Najwyższa jakość to podstawowy cel realizowany w toku produkcji.
Wszystkie te cechy odróżniają Minibus GmbH od innych, zwykłych wytwórni oraz zakładów zabudowujących nadwozia. Produkcja wynosi obecnie 1100 pojazdów rocznie i ma być zwiększona do 1300 sztuk.
Pojazdy bazowe wykorzystywane do wykonania minibusów docierają z zakładów w Düsseldorf (furgony) i Ludwigsfelde (podwozia). Zgodnie z procesem produkcyjnym, na początku wszystkie przykręcane elementy są demontowane. Zderzaki, grill chłodnicy, światła tylne i gwiazda i Mercedesa, drzwi, siedzenie kierowcy, okna boczne i zbiorniki są zdejmowane z karoserii. Z podwozia demontuje się tylną oś i wał napędowy.
Wszystkie podzespoły są przechowywane na specjalny wózkach w obszarze logistycznym hali produkcyjnej. Dostawy są realizowane wedle potrzeb. Kokpit pozostaje w pojeździe, lecz jest pieczołowicie zakryty i zabezpieczony przed zniszczeniem bądź zabrudzeniem.
Modyfikacje karoserii są przeprowadzane na 3 liniach produkcyjnych. Typowym zadaniem podczas adaptacji na minibus jest wycięcie większych otworów drzwiowych. Blacha boczna jest wycinana i zastępowana tworzywem sztucznym. W tej samej części hali produkcyjnej wykonuje się wzmocnienia i wycięcia na kanały klimatyzacji, otwory na wentylatory dachowe, wycięcia na włazy dachowe oraz obudowy na wyświetlacze kierunkowe. Nadkola są obniżana celem uzyskania większej przestrzeni dla pasażerów.
Kolejną ważną częścią produkcji jest wydłużenie tyłu pojazdu. Dodatkowy, dłuższy tył jest wykonany z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym. Proces jest realizowany po usunięciu ściany tylnej. Modele z dłuższym tyłem są wyposażane w większe wycięcia na okna.
Dla pojazdów opartych na podwoziu ramowym, cała struktura podwozia jest wykonywana jako prefabrykat. Podwozie dostarcza się wówczas w wersji gotowej do dalszej zabudowy. Tak jak w dużych autobusach Mercedes-Benz, stosuje się gruntowanie katodowe, co zapewnia dobrą ochronę przed korozją.
Nadwozie 40-miejscowego, niskopodłogowego minibusu Sprinter City 77 jest dostarczane jako kompletna konstrukcja oparta na ramie, w bazowej wersji przystosowana do montażu niezależnego zawieszenia osi tylnych.
Więcej z Działu Kontrakty
Koliber w Nowym Sączu
07.12.2003
Nowa lokalizacja dworca PKS w Pilźnie
07.12.2003
Gdańsk – Sopot
07.12.2003
Kultura w autobusach MZK Przemyśl
07.12.2003
Podwyżka w Gdańsku?
07.12.2003
Pierwszy Jelcz w MPK Radom
07.12.2003
PKM Gdynia kupuje Volvo 7000A
07.12.2003
Zmiany w opłatach w Radomiu
07.12.2003
Poszukiwani kontrolerzy w Gorzowie
07.12.2003
Gadające autobusy w Rzeszowie
07.12.2003
Kapena w Jarocinie
07.12.2003
Nowa linia autobusowa w Rzeszowie
07.12.2003
Spokojniej w Katowicach
07.12.2003
Zmiana kontrolerów w Starachowicach
07.12.2003
Odłożenie przetargu w Kielcach
07.12.2003
Cięcia w Tychach
07.12.2003
MPK w Kielcach testuje biopaliwo
07.12.2003
Nowa firma na linii Wałbrzych-Świdnica
07.12.2003
Pikieta „Solidarności” w Kielcach
07.12.2003
Solaris w Wejherowie
07.12.2003
Kraków kupuje Solarisy
07.12.2003
Volvo we Wrocławiu
07.12.2003
Zmiany w MKS Krosno
07.12.2003
Scania w PKS Białystok
07.12.2003
Program naprawczy w Łodzi
07.12.2003
Białystok kupuje Solarisy
07.12.2003
MAN zmienia adres
07.12.2003
Autosan zwalnia
07.12.2003
Likwidacja ZOKM Białystok?
07.12.2003
Solaris w Białymstoku
05.11.2003
Więcej z Działu Przewoźnicy
PKM Jaworzno chce kupić elektrobus
01.08.2014
Stuttgart: SSB kupi 20 autobusów
30.07.2014
Hawr: Kontrakt na 56 autobusów
30.07.2014
Florange: Przetarg na 47 autobusów
30.07.2014
Regensburg: RVB zakupi 10 szt. Citaro
30.07.2014
Warszawa: Autobusy w Godzinę „W”
30.07.2014
Warszawa: Lipcowe wydanie „Klaksonu”
30.07.2014
PolskiBus.com dobrze oceniany w sieci
30.07.2014
Czy PKS Białystok wyjdzie na prostą?
30.07.2014
Lublana odbiera gazowe lwy
30.07.2014
Sewilla: TUSSAM wybiera autobusy MAN
29.07.2014
Gmina Lubin z darmowymi autobusami
26.07.2014
Jelcz z Izbą Pamięci
25.07.2014
Pierwsze Solarisy w Żylinie!
25.07.2014
Opłakany stan wałbrzyskich minibusów
24.07.2014
TigerExpress z nowym rozkładem jazdy
24.07.2014
BVG przetestuje piętrową Scanię
22.07.2014
Meteor walczy w Lublinie
22.07.2014
Wrocław: MPK sprzeda cztery autobusy
21.07.2014
Więcej z Działu Producenci
NowySolaris: Piąty detal odsłonięty!
30.07.2014
Solbus rusza z eksportem!
29.07.2014
Czesi kupili już 500 Solarisów
24.07.2014
Solaris: IV odsłona nowego Solarisa
20.07.2014
Alcoa wchodzi w segment minibusów
20.07.2014
Setra TopClass 500 debiutuje w Europie
20.07.2014
15 Mercedesów CapaCity dla LAC Grenada
20.07.2014
AMZ z gotowymi autobusami dla Krakowa
14.07.2014
Kolejny polski elektrobus w Niemczech
14.07.2014
Rok nowego Sprintera
11.07.2014
Elektryczna premiera w Łodzi
07.07.2014
24-metrowy Trambus Bozankaya
03.07.2014
Na gazie ze Słupska do Meksyku
03.07.2014
Caen odbiera pierwsze Crealisy
03.07.2014
Stawiski: CMS AUTO dostarczy minibus
02.07.2014
EvoBus Polska zmienia swoją strukturę
01.07.2014
ZeEUS wystartował w Sztokholmie
30.06.2014
Kolejne odsłony IV generacji Urbino
30.06.2014
Mundialowe autobusy z oponami
26.06.2014
Cztery premiery Setry na IAA 2014
26.06.2014
Nowy Daily rozpoczął Roadshow
23.06.2014
Więcej z Działu Infrastruktura
A1: Kolejny MOP otwarty
17.07.2014
A4: Częściowo zamknięty węzeł Prąd
09.07.2014
Kraków: Koniec remontu Dworca MDA
25.06.2014
GDDKiA: Autostradą do Czech
26.05.2014
A4: Za autostradę zapłacisz kartą
15.05.2014
MIR: Sieć „ekspresówek” do 2020 r.
09.05.2014
MIR: Autostradą A1 nad morze!
09.05.2014
Rzeszów: MPK rozbudowuje zajezdnię
02.04.2014
Krasnystaw: Miasto kupi minibus
17.03.2014
Kraków: Remont płyty górnej RDA
07.03.2014
Bydgoszcz: Przebudowa pętli Błonie
21.02.2014