Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Minibus Mercedes-Benz Sprinter (4)

infobus
29.08.2012 20:43
4 serie modelowe, 14 modeli, 26 wariantów, wiodąca pozycja na rynku, dostawy do 40 krajów na 4 kontynentach –to tylko niektóre z liczb, które charakteryzują pojazd Mercedes-Benz Sprinter. Zakres produkcji w Mercedes-Benz Minibus GmbH w Dortmund sięga od pojedynczych, specjalizowanych egzemplarzy aż do wielkich serii.
12c378_23_760 12c378_03_760 12c378_12_760
Zakład w Dortmundzie realizuje różnorodne zadania, między innymi:
  • wyposażanie furgonów,
  • modyfikacje karoserii,
  • zabudowę szerokich wejść i wydłużonych tyłów,
  • montaż dodatkowego wewnętrznego wyposażenia,
  • budowę obniżonej ramy podwozia dla trzyosiowego Sprinter City 77
Produkcja ma miejsce w ciągłej kooperacji z działami rozwoju produktu, funkcjonującymi w Mercedes-Benz Vans w Stuttgarcie i w fabrykach vanów w Düsseldorfie i Ludwigsfelde. Współpraca umożliwia wprowadzanie na bieżąco zmian wynikających z rozwoju technicznego. Niezbędne modyfikacje karoserii i podwozi są szczegółowo koordynowane.
W produkowanych pojazdach przeprowadza się testy hamulców. Obciążone minibusy testowane są na torze w Papenburgu. Wszystkie dostawy i operacje produkcyjne przeprowadza się zgodnie ze ścisłymi wytycznymi Mercedes-Benz. Najwyższa jakość to podstawowy cel realizowany w toku produkcji.
Wszystkie te cechy odróżniają Minibus GmbH od innych, zwykłych wytwórni oraz zakładów zabudowujących nadwozia. Produkcja wynosi obecnie 1100 pojazdów rocznie i ma być zwiększona do 1300 sztuk.
Pojazdy bazowe wykorzystywane do wykonania minibusów docierają z zakładów w Düsseldorf (furgony) i Ludwigsfelde (podwozia). Zgodnie z procesem produkcyjnym, na początku wszystkie przykręcane elementy są demontowane. Zderzaki, grill chłodnicy, światła tylne i gwiazda i Mercedesa, drzwi, siedzenie kierowcy, okna boczne i zbiorniki są zdejmowane z karoserii. Z podwozia demontuje się tylną oś i wał napędowy.
Wszystkie podzespoły są przechowywane na specjalny wózkach w obszarze logistycznym hali produkcyjnej. Dostawy są realizowane wedle potrzeb. Kokpit pozostaje w pojeździe, lecz jest pieczołowicie zakryty i zabezpieczony przed zniszczeniem bądź zabrudzeniem.
Modyfikacje karoserii są przeprowadzane na 3 liniach produkcyjnych. Typowym zadaniem podczas  adaptacji na minibus jest wycięcie większych otworów drzwiowych. Blacha boczna jest wycinana i zastępowana tworzywem sztucznym. W tej samej części hali produkcyjnej wykonuje się wzmocnienia i wycięcia na kanały klimatyzacji, otwory na wentylatory dachowe, wycięcia na włazy dachowe oraz obudowy na wyświetlacze kierunkowe. Nadkola są obniżana celem uzyskania większej przestrzeni dla pasażerów.
Kolejną ważną częścią produkcji jest wydłużenie tyłu pojazdu. Dodatkowy, dłuższy tył jest wykonany z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym. Proces jest realizowany po usunięciu ściany tylnej. Modele z dłuższym tyłem są wyposażane w większe wycięcia na okna.
Dla pojazdów opartych na podwoziu ramowym, cała struktura podwozia jest wykonywana jako prefabrykat. Podwozie dostarcza się wówczas w wersji gotowej do dalszej zabudowy. Tak jak w dużych autobusach Mercedes-Benz, stosuje się gruntowanie katodowe, co zapewnia dobrą ochronę przed korozją.
Nadwozie 40-miejscowego, niskopodłogowego minibusu Sprinter City 77 jest dostarczane jako kompletna konstrukcja oparta na ramie, w bazowej wersji przystosowana do montażu niezależnego zawieszenia osi tylnych.