MINI pojedynek na szczycie w słupskim powiecie
Powiat Słupski przełamuje międzymiastową mizerię i pod koniec 2020 roku ogłosił dwa przetargi na nowe autobusy międzymiastowe.
O otwarciu ofert w pierwszym postepowaniu na „duże” autobusy typu MAXI pisaliśmy wczoraj TUTAJ . Dzisiaj czas na minibusy, gdzie zamierzyły się dwie firmy repezentujące dwie różne marki: MAN i Iveco.
6 + 4
Powiat Słupski chce zamówić łącznie 10 szt. fabrycznie nowych międzymiastowych pojazdów. Mamy nadzieję, że to początek szerszej odnowy w tym segmencie. Przypomnijmy – w tym roku zakupiono w tej kategorii zaledwie 28 nowych autobusów. Mizeria to łagodne określenie panującej tutaj sytuacji.
Oba, ogłoszone 28 grudnia, zamówienia na słupskie autobusy realizowane są w ramach rządowego projektu „Zwiększenie udziału przyjaznego środowisku i dostosowanego dla niepełnosprawnych transportu publicznego w obsłudze mieszkańców powiatu słupskiego poprzez zakup nowoczesnego, energooszczędnego taboru.”
Przedmiotem pierwszego zamówienia jest zakup 6 sztuk autobusów międzymiastowych niskowejściowych, niskoemisyjnych, z miejscem na wózek dla niepełnosprawnych (platforma manualna), klasy II z silnikami diesla Euro 6. Z kolei drugie zamówienie opiewa na 4 sztuk autobusów mniejszych – typu MINI z częściową niską podłogą, niskoemisyjnych, z miejscem na wózek dla niepełnosprawnych (platforma manualna) z silnikami diesla Euro 6.
Termin dostawy jest identyczny, jak w pierwszym przetargu - to 01/01/2021 – 31/12/2021
Czas na MINI
Na zakup czterech minibusów Powiat przygotował sporą sumę 2.000.000 PLN brutto / 1.626.016 PLN netto, co daje jednostkową ceną słupskiego minibusa na poziomie 406.504 PLN netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei do walki o ten kontrakt przystąpili dwaj „mali giganci”, czyli Mercus - lider całego segmentu MINI w Polsce i firma MMI uważana za lidera segmentu autobusów miejskich MINI, która dodatkowo pochodzi z podsłupskiego Zbyszewa, czyli występowała w roli gospodarza.
Dlatego śmiało można powiedzieć, że było to MINI spotkanie na szczycie, które naszym zdaniem będzie miało wpływ na dalszy rozwój sytuacji w miejskim segmencie MINI. Jaki jest wynik słupskiego starcia?
- Mercus zaproponował kwotę 1.963.080 PLN brutto / 1.596.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę miejskiego minibusa MAN-Mercus TGE CIty na poziomie 399.000 PLN netto + 24 m-ce gwarancji całopojazdowej;
- Z kolei MMI zaoferowało kwotę 2.681.400 PLN brutto / 2.180 PLN netto, co daje jednostkowy koszt zakupu modelu Iveco-MMI Urby 72 (pojawiła się też informacja, że była to wersja Thesi, ale ten model nie ma obniżonej platformy) na poziomie 545.000 PLN netto + 24 m-ce gwarancji całopojazdowej;.
Tym samym mazowiecki producent może już chłodzić szampana – firma zmieściła się idealnie w budżecie zamawiającego i jeżeli formalnościom stanie się zadość – mamy zwycięzcę przetargu w Słupsku. A za moment rewanżowy pojedynek o kontrakt MPK Poznań, gdzie liczymy na obecność obu producentów. A może pojawi się ktoś jeszcze?
Poniżej dzisiejszy wynik otwarcia ofert: