Miejskie elektryki VDL coraz bliżej Polski. Debiut w Lipsku!
Jeden z liderów rynku autobusów elektrycznych w Europie, marka VDL, kontynuuje swoją ekspansję na rynku niemieckim i krok po kroku zbliża się do Polski.
W lipcu spółka Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) podpisała umowę z VDL Bus & Coach na zakup od 10 do 60 nowych elektrobusów klasy MEGA i dostawę infrastruktury do ich ładowania. To premiera holenderskiej marki w Lipsku.
Z mega opcją
W lipcu firma Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) wybrała ofertę Holendrów w przetargu na zakup niskopodłogowych autobusów przegubowych z napędem elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania. Niemcy otrzymali łącznie trzy oferty. Można się domyślać, że pochodziły one od EvoBus i Solarisa, jednak LVB zdecydowało się na nową markę i 13 lipca zawarło umowę z VDL Bus & Coach.
Wartość tego kontraktu to 9.529.417 EUR netto, czyli ok. 43.819.118,19 PLN netto.
Lipsk otrzyma swoje elektrobusy w szerokim zakresie czasowym - od 2021 do 2026 r., a elektryczne zamówienie obejmuje:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- dostawę 10 niskopodłogowych autobusów przegubowych (o długości ok. 18 m) z napędem elektrycznym plus w opcji zakup do 50 dodatkowych, identycznych pojazdów z wyposażeniem typowym dla LVB,
- dostawę i montaż trzech stacji szybkiego ładowania plus w opcji zakup do 9 dodatkowych, identycznych stacji szybkiego ładowania,
- dostawę i montaż do 60 zajezdniowych stacji ładowania.
Jak podkreśla LVB Lipsk, zasięg autobusów powinien wynosić w praktyce co najmniej 80 km i to przez okres 10 lat. Pojazdy mają być wyposażone w układ drzwi 2-2-2-2- i powinny być w pełni klimatyzowane.
Jak deklaruje niemiecki przewoźnik – będziemy w miarę możliwości należy unikać stosowania paliw wytworzonych z surowców kopalnych w systemie ogrzewania. Z kolei moc ładowania na stacjach szybkiego ładowania powinna wynosić co najmniej 350 kW, a wolnych ładowarek – co najmniej 75 kW. Wszystkie pojazdy powinny być wyposażone w pantografy na dachach.