Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
W 2004 r. zadebiutowała rodzina miejskich autobusów Lion`s City, która zastąpiła I niskopodłogową generację MAN – NL xx3. Pojazdy te początkowo były wytwarzane w zakładach w Salzgitter i Sadach. Teraz ich produkcja jest zlokalizowana tylko w Polsce –w Sadach i Starachowicach, gdzie powstają szkielety pojazdów zabezpieczane poprzez kataforezę. Od momentu wprowadzenia na rynek 10 lat temu klienci zakupili ok. 16.000 szt. tego typu autobusów i zostały one wysłane do klientów działających na całym świecie. Lwy kupują zarówno małe, komunalne firmy, jak i transportowe koncerny –przykładowo ostatnio grupa Keolis zamówiła 181 autobusów MAN Lion`s City w tym aż 52 egzemplarze w wersji hybrydowej. Także niedawne kontrakty z Niemiec, Szwajcarii i Węgier pokazują, że ta generacja ma się całkiem dobrze. Lata jednak lecą i już zaczynamy powoli rozglądać się za nowym lwem, który mogłyby –przede wszystkim na niemieckim rynku –nawiązać walkę z najnowszym Citaro. Chodzi tutaj zarówno o rozwiązania konstrukcyjne (lżejszy i bardziej sztywny szkielet, a także nowy projekt stanowiska kierowcy), jak i technologiczne (moduł rekuperacyjny, ESP czy szersze zastosowaniu napędów elektrycznych w urządzeniach peryferyjnych). Czy taka premiera mogłaby się już odbyć podczas tegorocznej wystawy IAA w Hanowerze? Jak na razie nic tego nie zapowiada (a seria Lion`s City już spełnia przyszłościową normę ECE R66.01 w zakresie dachowania), aczkolwiek moment ku temu byłby jak najbardziej sprzyjający. Jak na razie jednak producent montuje swoje najnowsze jednostki napędowe Euro 6 w aktualnej serii i może pochwalić się tutaj sporymi sukcesami. Zużycie paliwa zmniejszyło się o 3-5% w porównaniu z silnikami Euro 5, co wydatnie obniżyło wszystkie koszty eksploatacyjne. MAN m.in. szeroko stosuje tutaj automatyczne skrzynie biegów z systemami TopoDyn (ZF) i SensoTop (Voith). Ponadto wagę pojazdów obniżono poprzez montaż lżejszych i jednocześnie bardziej energooszczędnych systemów klimatyzacji. Do tego dochodzi podział ścian bocznych na wymienialne moduły, co z kolei zmniejszyło koszty napraw i przestojów powodowanych drobnymi wypadkami. W zakresie bezpieczeństwa MAN standardowo montuje w generacji Lion`s City elektroniczny układ hamulcowy (EBS), który integruje układy ABS/ASR. Ponadto firma seryjnie stosuje systemy wykrywania pożaru w komorze silnika i wysoce skuteczną izolację ogniową między komorą silnika a częścią pasażerską. W opcji do pojazdów solo można zamówić elektroniczny program stabilizacji (ESP). Podobnie jako wyposażenie dodatkowe traktowany jest system do monitorowania ciśnienia w oponach (TPM).
W zależności od indywidualnych potrzeb i zastosowań , MAN Lion`s City może mieć długości od 10,5 m aż do 18,75 m. Aktualnie niskopodłogową gamę w tej rodzinie tworzy 9 modeli. To: – MAN Lion’s City M (A47) solo o długości 10,5 m z silnikiem usytuowanym pionowo; – MAN Lion’s City (A37) solo o długości 12 m z silnikiem usytuowanym pionowo; – MAN Lion’s City Hybrid (A37) solo o długości 12 m z układem hybrydowym; – MAN Lion’s City (A21) solo o długości 12 m z silnikiem (także CNG) usytuowanym poziomo (układ drzwi 2-2-2 lub 2-2-0); – MAN Lion’s City U (A20) solo o długości 12 m z silnikiem (także CNG) usytuowanym poziomo (układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0); – MAN Lion’s City C (A36) solo o długości 13,7 m z silnikiem (także CNG) usytuowanym poziomo; – MAN Lion’s City L (A26) solo o długości 14,7 m z silnikiem (także CNG) usytuowanym poziomo; – MAN Lion’s City G (A23) przegubowy o długości 18 m z silnikiem (także CNG) usytuowanym poziomo; – MAN Lion’s City GL (A40) przegubowy o długości 18,75 m z silnikiem (także CNG) usytuowanym poziomo; Z kolei dostępne wersje niskowejściowe (LE) to 6 modeli: – MAN Lion’s City LE (A78) solo o długości 12 m z silnikiem usytuowanym poziomo (układ drzwi 2-2-0); – MAN Lion’s City LE U (A78) solo o długości 12 m z silnikiem usytuowanym poziomo (układ drzwi 1-2-0); – MAN Lion’s City C LE (A45) solo o długości 13,7 m z silnikiem usytuowanym poziomo; – MAN Lion’s City L LE (A44) solo o długości 14,7 m z silnikiem usytuowanym poziomo; – MAN Lion’s City G LE (A42) przegubowy o długości 18 m z silnikiem usytuowanym poziomo (układ drzwi 2-2-2); – MAN Lion’s City GL LE (A49) przegubowy o długości 18,75 m z silnikiem usytuowanym poziomo (układ drzwi 2-2-2);