Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Międzymiastowa hybryda z Wrocławia dla Szwajcarii

infobus
06.05.2010 00:06
Szwajcarska firma PostAuto odebrała w kwietniu z wrocławskiej fabryki autobus Volvo 7700 Hybrid dostosowany do obsługi tras lokalnych i regionalnych. To nowy etap eksploatacji pojazdów hybrydowych w Europie. –„Większość naszych tras prowadzi przez obszary wiejskie i równoległy układ hybrydowy Volvo to jedyny, jak się okazuje, hybrydowy układ napędowy na rynku, który może być skutecznie wykorzystywany w tego typu eksploatacji –mówi Werner Blatter, członek zarządu PostAuto. –PostAuto Schweiz AG jest największym szwajcarskim operatorem autobusowym, posiadającym ponad 2000 autobusów. Będąc tak dużą firmą, mamy możliwości i wręcz obowiązek testowania nowych rozwiązań, zwłaszcza w obszarze technologii”–mówi Werner Blatter.
 
Volvo 7700 Hybrid dla PostAutoTestowy model Volvo 7700 HybridTestowy model Volvo 7700 HybridTestowy model Volvo 7700 HybridTestowy model Volvo 7700 HybridTestowy model Volvo 7700 HybridTestowy model Volvo 7700 HybridTestowy model Volvo 7700 HybridTestowy model Volvo 7700 HybridTestowy model Volvo 7700 Hybrid
 
Firma bacznie obserwowała postęp w dziedzinie napędów hybrydowych i przekonała się, że autobusy hybrydowe dobrze spisują się w intensywnym ruchu miejskim. Ale większość tras obsługiwanych przez PostAuto prowadzi przez obszary wiejskie i dostępne w Europie hybrydowe układy napędowe nie są przystosowane do specyfiki tego typu eksploatacji.
–„Jednak, gdy jesienią 2008 r. Volvo Buses zaprezentowało swój równoległy napęd hybrydowy, oznajmiając, że może on być efektywnie wykorzystywany nie tylko w ruchu miejskim, ale także na liniach o większych odległościach między przystankami, natychmiast zamówiliśmy ten autobus”–relacjonuje Werner Blatter. Jego zdaniem, technologia hybrydowa ma dwie zasadnicze zalety: zapewnia niższe zużycie paliwa i mniejszy wpływ na środowisko naturalne. Obydwie są dla PostAuto równie ważne. –”Politycy i mieszkańcy Szwajcarii żądają, żebyśmy dokładali wszelkich starań, w celu zredukowania zużycia energii i emisji zanieczyszczeń. Jednocześnie nasza firma ma również określone wymagania dotyczące rentowności. Technologia hybrydowa zapewnia korzyści w obydwu tych obszarach.
 
 
Finalnym użytkownikiem zakupionego przez PostAuto nowego Volvo 7700 Hybrid będzie lokalny przewoźnik Steinerbus AG z Ortschwaben, miejscowości położonej niedaleko Berna. Steinerbus AG jest jedną z wielu firm realizujących przewozy pasażerskie w imieniu PostAuto.Po pierwszych jazdach pierwsze wrażenia kierowców firmy były pozytywne i jak mówili: „Pojazd nie jest trudny w prowadzeniu, lecz ma nieco inną charakterystykę: wymaga łagodniejszego traktowania, żeby móc w pełni wykorzystać układ odzyskiwania energii hamowania.”
Oczywiście najważniejsze pytania dotyczyły zmniejszenia zużycia paliwa. Gdy Volvo Buses rozpoczynało prace nad napędem hybrydowym, oczekiwano redukcji spalania nawet o 35 procent w ruchu miejskim i o około 20 procent na trasach międzymiastowych ze znacznie oddalonymi od siebie przystankami. Jednak testy eksploatacyjne wykazały, że rzeczywiste oszczędności w ruchu międzymiastowym sięgają 25 procent. –„Z naszych wstępnych obliczeń wynika, że zużycie paliwa w tym autobusie jest o około 25 procent niższe, niż w autobusach napędzanych wyłącznie silnikiem wysokoprężnym –odwiedza Dominik Steinem z Steinerbus AG. –Będzie bardzo dobrze, jeżeli utrzymamy ten poziom.”