Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Między miastami na CNG. Zielony Iveco Crossway

infobus
15.08.2021 06:00
Pierwszy zasilany biogazem Crossway CNG dla FlixBusa rozpoczął obsługę międzynarodowej linii autobusowej między Amsterdamem a Brukselą w dniu 1 lipca.

Wybierając Crossway CNG, FlixBus korzysta z umiejętności i wiedzy pionierskiego producenta i lidera w dziedzinie autobusów i autokarów na gaz ziemny.

BIOGAZOWY FLIXBUS

Model wybrany przez operatora FlixBus ma 13 metrów długości i całkowitą pojemność zbiornika 1260 litrów (cztery zbiorniki 315 litrów). Pojazd ma zasięg co najmniej 600 km na liniach dalekobieżnych. Wyposażony jest w najnowszej generacji silnik IVECO CURSOR 9 CNG, który zapewnia moc 360 KM lub 265 kW. Crossway CNG jest szczególnie przyjazny dla środowiska, ponieważ może być zasilany biogazem. Autokar misji biogazowej FlixBus dołączył tym samym do floty belgijskiego przewoźnika Coach Partner. Na trasie Bruksela-Amsterdam-Bruksela o długości 415 km będzie kursować dwa razy dziennie, przez co najmniej trzy lata.

CROSSWAY CNG PRZYJAZNY ŚRODOWISKU

Crossway CNG jest w pełni kompatybilny z projektami transformacji energetycznej. Jest wysoce skuteczny w ograniczaniu emisji zanieczyszczeń i hałasu. W przypadku gazu ziemnego poziom emisji drobnych cząstek stałych jest redukowany prawie do zera, a emisje tlenków azotu o ponad jedną trzecią. O połowę zmniejszono również poziom hałasu, zapewniając kierowcy wyjątkowo cichą pracę. Pojazdy na gaz ziemny są zatem jedynym sprawdzonym, przystępnym cenowo rozwiązaniem bez paliw kopalnych, gotowym sprostać dzisiejszym i przyszłym wyzwaniom związanym z mobilnością.

Crossway CNG oszczędza zasoby naturalne, ponieważ jest w 100% kompatybilny z biometanem wytwarzanym z odpadów organicznych. OrangeGas, dostawca biometanu dla Flixbusa, współpracuje z Amsterdamem w celu produkcji biogazu z osadów ze ścieków komunalnych. Biogaz jest oczyszczany do takiej jakości, że może być dostarczany do holenderskiej sieci dystrybucji gazu. Crossway CNG zasilany biogazem pomaga znacznie zmniejszyć emisję CO2 . Zastosowanie biometanu zmniejsza emisję CO2 o 75% w porównaniu z eksploatacją pojazdów z silnikiem Diesla. Metanizacja bioodpadów komunalnych to udany przykład gospodarki o obiegu zamkniętym, w którym inteligentne gospodarowanie odpadami może przekształcić się w niskoemisyjną energię dla transportu. Liczne badania dostarczają dowodów na fakt, że biometan jest korzystny dla transportu: interesujący cykl życia, wkład w redukcję CO2, całkowity koszt prawie identyczny z eksploatacją oleju napędowego.

WYMIARY I WNĘTRZE

Crossway CNG ma sprytną konstrukcję, która integruje zbiorniki sprężonego gazu bezpośrednio z dachem. Ten opatentowany element optymalizuje środek ciężkości pojazdu, zapewniając lepszą stabilność na drodze i zwiększając komfort dla kierowców i pasażerów. Dzięki tej integracji pojazd ma również najniższą na rynku wysokość całkowitą (3455 mm), co oznacza, że można nim eksploatować bez ograniczeń infrastruktury drogowej, takiej jak mosty czy przejścia podziemne. Crossway CNG ma kilka zalet w zakresie zwrotności, ergonomii fotela kierowcy, aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa (ABS, ASR, ESP, LDWS) oraz niezawodności. Pojazd jest w pełni dostępny dla każdego pasażera dzięki podwójnym drzwiom przednim i środkowym (1200 mm). Naprzeciwko środkowych drzwi znajduje się rampa hydrauliczna, miejsce dla jednego wózka inwalidzkiego, a pojemność przestrzeni bagażowej sięga 5,1 m3. Wnętrze autobusu jest przestronne, ma wysokość co najmniej dwóch metrów i jest wyposażone w półki na bagaż podręczny. Zapewnia doskonałe warunki podróży i komfort dla 44 pasażerów siedzących, którzy mogą korzystać z foteli ze stolikiem, siatki na czasopisma, bagażnika, dwóch monitorów LCD 19 calowych, toalety oraz klimatyzacji, a także ładować telefony komórkowe, tablety lub odtwarzacze MP4.