Michelin: Wyniki za III kwartały 2013 r.
infobus
31.10.2013 13:56
Michelin: Wyniki za III kwartały 2013 r.
W pierwszych trzech kwartałach 2013 r. Grupa Michelin odnotowała sprzedaż na poziomie blisko 15,3 miliardów euro. W niesprzyjającym otoczeniu makroekonomicznym w Europie rynek opon do autobusów i samochodów ciężarowych pozostaje stabilny. Zwiększony popyt w III kw. 2013 r. jest efektem wzmożonych zakupów przed wprowadzeniem normy emisji spalin Euro 6. Ze względu na niepewność ekonomiczną i polityczną w Ameryce Północnej firmy przewozowe wstrzymują się z inwestycjami w nowe pojazdy. W III kw. popyt obniżył się na tym obszarze o 1 proc. W Azji w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. popyt wzrósł o 9 proc. W Chinach wzrost wolumenów sprzedaży spowolnił do 7 proc. w III kw. i 11 proc. od początku roku. W Azji Południowo-Wschodniej, gdzie zauważalny jest wzrost znaczenia opon radialnych, popyt wzrósł o 24 proc. w pierwszych 9 miesiącach. W Japonii sprzyjające otoczenie gospodarcze spowodowało wzrost popytu w III kw. 2013 r. do 19 proc., co w pierwszych 9 miesiącach zmniejszyło spadek do 2 proc. W Ameryce Południowej za sprawą wprowadzenie standardów emisji Euro 5 popyt pozostaje bardzo wysoki.
Tabela 1. Wolumen sprzedaży: opony do autobusów i samochodów ciężarowych 01-09.2013
9 miesięcy 2013
% zmiana rok do roku |
Europa,
Rosja,
Turcja
|
Ameryka Północna
|
Azja
(bez Indii)
|
Ameryka Południowa
|
Afryka,
Bliski Wschód, Indie |
Łącznie
|
Pierwsze wyposażenie*
|
+ 0%
|
– 9%
|
+ 9%
|
+ 40%
|
– 10%
|
+ 3%
|
Rynek wymiany*
|
+ 9%
|
– 2%
|
+ 4%
|
+ 5%
|
+ 7%
|
+ 4%
|