Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Michalczewski wprowadza kolejne autobusy do Wrocławia

infobus
05.09.2017 12:02

Radomska firmaMichalczewski wprowadziła do eksploatacji we Wrocławiu kolejnych 16 autobusów.Większość to fabrycznie nowe MAN-y Lion's City A37. Pojazdy zostaną skierowanedo obsługi linii nr 114 i 133. Stało się to możliwe dzięki dodatkowym zleceniomod wrocławskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Fabrycznie nowe krótkieMAN-y trafią do obsługi linii nr 133. To efekt rozszerzenia dziesięcioletniejumowy z MPK Wrocław na świadczenie przewozów w ramach podwykonawstwa. Kolejnestandardowe „lwy” zasadniczo nie różnią się o tych, które Michalczewskiwprowadził na wrocławskie ulice dwa lata temu.

Pojazdy są napędzanezabudowanymi wieżowo silnikami diesla MAN D0836LOH60. To niespełnasiedmiolitrowe silniki o mocy 213 kW, które spełniają normę Euro 6. Osiągają1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zblokowano je z automatycznymiskrzyniami biegów ZF Ecolife 6AP1200B. Autobusy są klimatyzowane, monitorowaneoraz posiadają kompletny system informacji pasażerskiej.

„Wybór padł na pojazdymarki MAN, bo autobusy doskonale się sprawdzają na ulicach Wrocławia. Chwalą jezarówno pasażerowie, jak i kierowcy” – mówiła kilka miesięcy temu AleksandraMichalczewska-Kucharska, prezes zarządu firmy Michalczewski. – „Chcemy, żebypojawiły się we Wrocławiu jak najszybciej. Szacujemy, że ich wyprodukowaniezajmie firmie MAN kilka miesięcy. Na trasach mają pojawić się pod koniecsierpnia, najpóźniej na początku września.”

Dodatkowym powiewemnowości jest pięć niespełna czteroletnich gazowych Solarisów Urbino 12, któredotychczas stacjonowały w Radomiu.Pojazdy zostaną na kilka miesięcy skierowane do obsługi linii nr 114. Toefekt dodatkowej umowy, którą Michalczewski zawarł z wrocławskim MPK.

„Są zasilane gazem CNGi emitują jeszcze mniejszą liczbę zanieczyszczeń niż silniki Diesla z normąEuro 6” – informuje firma – „Dzięki temu mieszkańcy będą mieli zagwarantowanydostęp do przyjaznych i ekologicznych autobusów.”

Gazowe Solarisy sąnapędzane silnikami Cummins ISLG8.9E5 320. To jednostki o pojemności wodnej ok.9 l i mocy 239 kW. Osiągają 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnikizblokowano z czterobiegowymi skrzyniami biegów Voith D854.5. Te autobusy sątakże klimatyzowane, monitorowane oraz posiadają kompletny system informacjipasażerskiej.

Wprowadzenie do ruchukolejnych pojazdów spowodowało, że flota wrocławskiego oddziału firmyMichalczewski to obecnie 85 autobusów. Ponad połowę stanowią pojazdyprzegubowe- to 43 sztuki MAN-ów A21 Lion's City G. Mniej, bo łącznie 30 jestkrótkich „lwów” typu A37 Lion's City. Pozostałe 12 pojazdów jest produkcjiSolarisa. To wspomniane pięć Urbino 12 CNG oraz siedem Urbino 8,6.